Aviseringar
Rensa alla

vad gör man?


Ämnesstartare

nu är det såhär att jag och mina 3 vänner är som en familj... och så har vi den här andra kompisen...
Denna kompis vet inte hur nära vi andra är, vi andra har känt varandra sen vi var små, och kompisen kom in i gänget för några år sedan.

nu till problemet:
vi fyra vill åka på någon semester i sommar, men vi vill helst inte ha med kompisen.
Och när vi tänker efter, så känns det bara jobbigt att ta med henne, eftersom vi har roligare utan henne, med henne är det oftast att vi bara kollar på film och sen är det hejdå.
Men eftersom kompisen inte vet att vi är så nära vänner som vi faktist är så är vi rädd att hon ska bli sårad om vi inte tar med henne.

det är en av oss 4 som går i samma klass som henne, vilket gör att hon kommer att få ta skiten om hon blir sårad om vi åker iväg utan kompisen

jag förväntar mig inte att någon ska förstå hur det är, behöver bara råd..


   
Citera

Sanpire:

Men eftersom kompisen inte vet att vi är så nära vänner som vi faktist är så är vi rädd att hon ska bli sårad om vi inte tar med henne.

Jag tror inte att kompisen blir mindre sårad av att inse hur nära ni andra står varandra.

Fattar ej hur du kan vara sexton. Borde det inte vara slut på mellanstadiefasonerna nu, liksom.


   
SvaraCitera

säg som det är


   
SvaraCitera

Tycker antingen att ni ska säga som det är, typ: "Vi fyra har varit vänner aslänge, och vi har planerat denna resa länge. Tyvärr har vi bestämt oss för att inte ta med några fler än just oss fyra."
Eller så kan ni hitta på någonting om att ni reda bokat, och att det inte finns plats för en till / Är försent att avboka.

Gör som du vill, men det är mycket bättre att säga något sådant, än att bara hålla tyst och åka utan att säga ett piss.


   
SvaraCitera

känner igen det där lite. Finns nog inte så mycket att göra.
Antingen såra, eller ta henne med helt enkelt.
Du skrev att det brukade bli tråkigare när hon var med men det handlar ju lite om vad ni andra gör det till. Hon kan ju knappast styra över er andra på det sättet.

Sen kan ni ju väga för och emot. Det är ju högst troligt att hon kommer bli sårad och ledsen om ni inte tar med henne. Är det då värt att såra henne bara för att det är lite jobbigt att ha med henne? ungefär så
[y]


   
SvaraCitera

Ja, se tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vankelmodig:

Fattar ej hur du kan vara sexton. Borde det inte vara slut på mellanstadiefasonerna nu, liksom.

du får ursäkta att jag inte var tydlig där; det är hon som vi inte vet något om trots att vi har känt henne i fem år, det är hon som inte släpper in någon förutom sin familj

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rejmond D Röjter:

"Vi fyra har varit vänner aslänge, och vi har planerat denna resa länge. Tyvärr har vi bestämt oss för att inte ta med några fler än just oss fyra."

jo men som sagt så får en av oss ta smällen om kompisen blir sur


   
SvaraCitera

Sanpire:

jo men som sagt så får en av oss ta smällen om kompisen blir sur

Hon har fan ingen rätt att bli sur, om ni förklarar det på ett bra sätt.
Man får fan finna sig i att inte få vara med hela tiden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Hon har fan ingen rätt att bli sur, om ni förklarar det på ett bra sätt.
Man får fan finna sig i att inte få vara med hela tiden!

jag vet jag vet, men hon tror att vi är hennes bästa kompisar, känns lite svinigt att säga " vi andra har känt varandra mycket längre och vi är inte alls som du tror egentligen, nu drar vi till stockholm, bye"


   
SvaraCitera

Sanpire:

jag vet jag vet, men hon tror att vi är hennes bästa kompisar, känns lite svinigt att säga " vi andra har känt varandra mycket längre och vi är inte alls som du tror egentligen, nu drar vi till stockholm, bye"

Men gör det andra jag sa då: Säg att ni redan planerat det aslänge, och att ni redan bokat allt..
Annars vet jag faktiskt inte vad ni ska göra [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

vet jag faktiskt inte vad ni ska göra

Det vet inte jag heller... känns som att det inte finns någon bra lösning på detta "/


   
SvaraCitera

Sanpire:

Det vet inte jag heller... känns som att det inte finns någon bra lösning på detta "/

Eller så kollar ni om ho vill hänga med och lär upp henne?
Alltså "lär" henne hur ni gör för att ha kul tillsammans så att hon själv kan bli en del av gänget. 5år är ju ändå en ganska så lång tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

5år är ju ändå en ganska så lång tid

believe me, vi har försökt. Hon blir ändå aldrig en av oss. Vi är familjen, hon är familjens granne


   
SvaraCitera

Moget det låter, allting


   
SvaraCitera

Sanpire:

med henne är det oftast att vi bara kollar på film och sen är det hejdå.

Fast på en semester så åker hon nog inte hem så fort ni sett en film [smile]


   
SvaraCitera