Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man egentligen?


Lexal:

Jag tänker ibland på om jag är den enda i detta land med empati.

...[bigsmile]

Lexal:

Men de verkar hela tiden dras mot någon konstig typ i slutändan ändå som har varken eller.

Hur mycket vet du om de "konstiga typerna" egentligen?
En internetflört är inte särskit mycket värd om man kan har någon "riktig" flört i närheten.

Dessutom:

zIGGE:

Du får dig att låta som "the one who does all things right" och "knows whats happening, blame others"

man kan inte alltid skylla på andra, ibland måste man ställa sig frågan om och i så fall vad man själv gör för fel.

Enligt mina erfarenheter är det dummaste man kan göra att gå in för att ha ett förhållande. Man ska inte sträva efter ett förhållande för sakens skull, man ska träffa en person som man vill ha ett förhållande med, inte tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Alltså du snälla. Du kommer aldrig få en fin relation om du inte erkänner för dig själv att du fan är knäpp. Du får dig att låta som "the one who does all things right" och "knows whats happening, blame others" , sanningen är att du låter som en looser.

Är bara ärlig.

Är jag eller du losern, när det är du som kommer in och grinar på någon som skrivit en tråd? När jag inte har gjort något för att provocera? Vad är ditt problem? Din attityd verkar ju vara väldigt mycket sämre isåfall.

Blivande_japan:

man kan inte alltid skylla på andra, ibland måste man ställa sig frågan om och i så fall vad man själv gör för fel.

Har inte "alltid" skyllt på andra.

Blivande_japan:

Enligt mina erfarenheter är det dummaste man kan göra att gå in för att ha ett förhållande. Man ska inte sträva efter ett förhållande för sakens skull, man ska träffa en person som man vill ha ett förhållande med, inte tvärtom.

Det är ju det jag strävat efter, vänrelationer.


   
SvaraCitera

Lexal:

haft tjej

En novell av Ensamvargen.

Att ha tjej, vad betyder det? Att ha, eller att äga, okej, tjej. Att äga tjej? Lite som att äga en cykel?

Image

Men är inte en TJEJ en form av levande varelse? Kan man säga sig ha ägande över en annan varelse?

Jag öppnar snabbt min historiebok och hör talas om slaveri, det är någontin sådant här:

Slaveri innebär att en människa (slav) kan ägas och behandlas som egendom. Det ger slavägaren rätt att använda slaven till tvångsarbete och att sälja slaven vidare.

Känns det rätt? Är det en sådan relation jag vill ha med TJEJ?

Jag tänker efter, nej, det är inte en sådan relation jag vill ha. Men. Så kommer jag på. Jag har alltid velat ha rancor. Att ha rancor kräver kärlek, det kräver passion, det kräver att man behandlar sin partner med respekt. Det kräver att man ser en individ och en personlighet och inte bara TJEJ eller RANCOR.

Att ha tjej ser ut lite så här, kanske:

Image​​

Lexal:

"svek" efter "svek"

Ett kapitel om livet.

Ett svek, är inte alltid ett svek. Det kan kännas så, men någonstans långt inne så finns det nog någonting som gjorde att det aldrig fungerade. Någonstans längst inne så kände någon: Nej, det är inte så här jag vill att det ska vara. Känner någon igen sig? Jag vet inte, men det är så svek uppstår, ibland.

Lexal:

blandar till och med in en perfekt mix av skämtsamhet.

Det finns även en sjukdom som heter självgodhet, den leder ofta till brist på ödmjukhet. Självgodheten är ofta vad som hamnar i vägen. Det är vad reklam är. Skulle du vilja ha tjej som såg dig på en reklam där det stod:

LEXA! NU EXTRA SOCIAL OCH ÄNNU BÄTTRE PÅ ATT BLANDA VITSIGHET I DIN VARDAG!

Jag vet inte varför vi lever, men jag vet att det kanske är bra att ta avstånd från vissa saker så som sexistiska normer och egoism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Missuppfatta mig inte nu när jag skrev det där med perfekt mix av skämtsamhet. Min poäng var att jag är långt ifrån perfekt IRL. Men när jag har chattat online så är jag övertygad om att jag gjort gott intryck. Era starka reaktioner på mina ord gör er inge bättre än era misstankar.
Så jag ber er att inte bli arg eller hacka på mitt problem. Inte kalla mig för knäpp heller eftersom ni inte känner mig. Mår bara sämre då.

Pratade med någon som var i exakt samma situtation som jag. En person som ville träffa nya kompisar eftersom denne var helt ensam. Vi kom jättebra överrens och den där personen gillade att chatta. Men sedan helt plötsligt så blev denne distansierad och hade inte samma inställning helt plötsligt. Denne sa att det inte var något fel och var helt normal och glad när jag chattade med denne. Fast det kändes ändå som att denna person inte var lika initiativtagande längre.

Sedan några veckor efter så skulle denna person träffa någon från nätet och frågade mig om råd. Då blev jag ledsen och frågade mig själv "Varför kunde inte den personen ge mig en chans för?".
Det känns som man aldrig duger till eller får en chans. Jag gillade den personen mycket också. Men de har alltid någon speciell de väljer, fastän man själv är öppen för att träffa alla så vill ingen träffa en ändå. Det är minst sagt paradoxalt.
Nu var det ju även en person som jag pratat med mycket, samt så ville den personen desperat ha nya kompisar. Så jag förstår inte?

Ensamvargen:

h

Tack för ditt utförliga svar förresten.


   
SvaraCitera

Lexal:

Det känns som man aldrig duger till eller får en chans.

För att vara ärlig: Kom över det, det är så livet är. [tired]

Tro mig, jag har väl varit i något som kan liknas vid din sits och det löser inga problem att sitta och chatta med människor om man ändå aldrig träffar dom.

Och man kommer ingen var om inte själv tar någon form av initiativ till att förflytta förhållandet i en annan riktning.

Jag vet inte vad du pratar med för människor, men om alla "sviker" dig så kanske du ska prata med personer som du kanske inte direkt kopplar med.


   
SvaraCitera

Har du provat att gå på någon "behandling.."? Internet är ett jättebra sätt när man ska träffa nya människor, men du behöver ju ut i verkligheten också! Man kan träffa många underbara människor online, men det kan också hända att man slutar skriva med någon efter ett tag. Visst kan man bli sviken o så irl också, men det är ändå inte på samma sätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Och man kommer ingen var om inte själv tar någon form av initiativ till att förflytta förhållandet i en annan riktning.

Problemet är att jag faktiskt tar initiativen också. Säger att jag gillar personen till och med och att det är en trevlig person som jag skulle vilja lära känna mer.

Ensamvargen:

Jag vet inte vad du pratar med för människor, men om alla "sviker" dig så kanske du ska prata med personer som du kanske inte direkt kopplar med.

Sant. Men jag förstår inte bara varför individer som är helt ensamma som söker vänner, inte vill bli vän ändå, då säger de ju emot sig själv. Om de ogillar en hade de ju inte pratat.
Sedan kommer de några dagar efter, "Oh jag ska träffa en trevlig person snart. Tur att det finns en person som vill träffa mig iallafall.". Alldeles som man inte existerar längre.

Ensamvargen:

Tro mig, jag har väl varit i något som kan liknas vid din sits och det löser inga problem att sitta och chatta med människor om man ändå aldrig träffar dom.

Fast det vet man ju aldrig om man gör eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Har du provat att gå på någon "behandling.."? Internet är ett jättebra sätt när man ska träffa nya människor, men du behöver ju ut i verkligheten också! Man kan träffa många underbara människor online, men det kan också hända att man slutar skriva med någon efter ett tag. Visst kan man bli sviken o så irl också, men det är ändå inte på samma sätt...

Håller med, hade det varit en person med redan vänner och utan problem hade jag inte tagit nå hårt på det. Försöker ta mig ut IRL fast vet inte vad jag ska göra bara. Vad ska man sysselsätta sig med?


   
SvaraCitera

Lexal:

Förstår icke.

,men de funar skibra sppspsppspsps ja lovar ja lovar ja vet som e bäst


   
SvaraCitera

Lexal:

Har inte "alltid" skyllt på andra.

Att du inte gjorde det förut men gör det nu är ingen ursäkt.

Lexal:

Det är ju det jag strävat efter, vänrelationer.

Varför blir du i så fall sur över att de blir tillsammans med någon "konstig typ"!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är svårt att bibehålla spänningen som behövs för ett förhållande om man spenderar månader att prata över internet utan att träffas personligen.


   
SvaraCitera

Lexal:

Faktiskt bra poäng. Många verkar redan i förväg ha bestämt sig, då är det futile att försöka med dem. Fast problemet är ju hur man ska veta det till 100%.

Ingen vill känna sig tvingad att gilla någon, det är skrämmande. Ben Gibbard är en vis man!
<3


   
SvaraCitera

frågar du om dom vill träffa dig då


   
SvaraCitera

Lexal:

Sedan helt plötsligt försvann hon och hade blivit ihop med någon annan online som hon chattat med en dag.

hur gammal vr den du raggade på egentligen? :S 12 lr?!


   
SvaraCitera

Lexal:

Vad ska man sysselsätta sig med?

Pluggar du eller jobbar?


   
SvaraCitera