Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man för att motverka en depression?


Ämnesstartare

Eller snarare något som håller på att utvecklas till en depression?


   
Citera

bara låt den komma, äta upp delar av dig, sen ha ihjäl dig... funkar för mig.. har kommit halvvägs.


   
SvaraCitera

eller gör något trevligt i din vardag.. typ köp nya blommor i fönstret lr något.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Eller snarare något som håller på att utvecklas till en depression?

Man går till en psykolog, snabbt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

depression

en grej som är effektiv är ju att försöka hålla igång kroppen för att trycka ut dom där välbehövda endorfinerna. eller prata ut om det med människor du litar på kan också vara effektivt. Försöker med detta själv när jag känner att jag är på väg in i en depression.

Men när inte detta hjälper självmedicinerar jag mig med THC väldigt effektivt mot depression och ångest.dock ingen lösning som funkar för alla[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

join993:

Man går till en psykolog, snabbt.

är ärligt talat tveksam till att en psykolog kan hjälpa en bara sådär.

Paranormal_Cannabis:

Men när inte detta hjälper självmedicinerar jag mig med THC väldigt effektivt mot depression och ångest.dock ingen lösning som funkar för alla

ehm.. inget för mig tror jag...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är ärligt talat tveksam till att en psykolog kan hjälpa en bara sådär.

Så att springa en mil om dagen ska hjälpa dig bara sådär? Kan säga dig att få hjälp har varit det bästa jag gjort i hela mitt liv, inte bara det att man pratar med någon, dom kommer med många bra idéer.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ehm.. inget för mig tror jag...

nej trodde jag inte heller, men det finns andra lösningar som tur är[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

join993:

Så att springa en mil om dagen ska hjälpa dig bara sådär?

det tror jag förvisso inte heller
vet inte ens varför jag gjorde denna tråd blö

join993:

Kan säga dig att få hjälp har varit det bästa jag gjort i hela mitt liv, inte bara det att man pratar med någon, dom kommer med många bra idéer.

var hos en kurator några gånger senast jag var deprimerad, eller egentligen efteråt. hör nog till top 10 mest onödiga saker jag gjort tror jag
men förhoppningsvis är det väl skillnad på en psykolog och en kurator.
dessvärre är jag inte gjord av pengar och har passerat gränsen för fri vård så atte..


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ehm.. inget för mig tror jag...

tror att du måste tänka på vad som ligger i grund till depressionen, och sen arbeta utifrån det.. ensam eller med hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

tror att du måste tänka på vad som ligger i grund till depressionen, och sen arbeta utifrån det.. ensam eller med hjälp.

vet vad det är, men har ärligt talat ingen aning om hur jag ska förändra något va det. inte hur det ska bli till det bättre i varje fall.


   
SvaraCitera

Det viktigaste är att behålla rutiner. Sov och vakna på samma tider, gå en morgonpromenad varje dag (solljus är väldigt viktigt) och ät ordentligt på fasta tider.
Försök minska stress, men var inte heller sysslolös.
Ägna dig gärna åt fysiska sysslor och "pyssel", det mår man bara bra av. Sluta inte städa och ta hand om dig själv. Träna gärna.
Fysiskt, monotont arbete är bra mot psykisk stress.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vet vad det är, men har ärligt talat ingen aning om hur jag ska förändra något va det. inte hur det ska bli till det bättre i varje fall.

Nu när du ändå har gjort en tråd så kan du i alla fall låta oss försöka hjälpa dig med det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

join993:

Nu när du ändå har gjort en tråd så kan du i alla fall låta oss försöka hjälpa dig med det!

är väl det jag gjort..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Det viktigaste är att behålla rutiner.

är nog sant... blir så sjukt dålig på det när jag är nere.
särskilt på att äta mat


   
SvaraCitera