Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man med trasiga kläder?


Ämnesstartare

Jag har ett antal jeans som blivit nötta i grenen och gått sönder. Slitskador går inte att laga, så jag undrar liksom vad jag kan göra av dem istället. Folk gillar väl att sy kjolar och väskor osv. jag själv har däremot inget intresse av det.

Jag undrar alltså vart jag kan dumpa mina trasiga kläder. Det är ju ändå en hel del tyg som någon säkert kan göra nåt kul av. [party]


   
Citera
Ämnesetiketter

Run Riot:

Jag har ett antal jeans som blivit nötta i grenen och gått sönder. Slitskador går inte att laga, så jag undrar liksom vad jag kan göra av dem istället.

jo-o då. ba' lappa dem i grenen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

jo-o då. ba' lappa dem i grenen.

Fast nej. För det är så slitet runt omkring, så det går bara sönder mer om man försöker sy eller lappa.


   
SvaraCitera

Det är ju bara att laga. är inte särskilt avancerat. Går det inte då slänger man


   
SvaraCitera
kachin

man kan göra riktigt fina trasmattor faktiskt, har du en vävstol?


   
SvaraCitera

har du provat med silvertejp? funkar det inte med det så är de trasiga


   
SvaraCitera

du kan ju kolla upp om du har någon syförening eller något nära och höra av dig till dem och fråga om de är intresserade av trasor/random tyg


   
SvaraCitera

brukar spara pga bra att ha och klippa i om man vill sy :3

särskillt jeans! tshirts osv är kanske inte så mycket att spara.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Fast nej. För det är så slitet runt omkring, så det går bara sönder mer om man försöker sy eller lappa.

i fall hela väven runtom har tunnats ut så skulle jag klippa itu byxorna och spara det tyg som inte slitits för att använda vid lagningar av andra jeansplagg. om tyget är väldigt slitet så tror jag inte någon har intresse av ta vara på stuvarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

har du provat med silvertejp? funkar det inte med det så är de trasiga

[love] Att jag inte tänkte på det!

Blivande_japan:

du kan ju kolla upp om du har någon syförening eller något nära och höra av dig till dem och fråga om de är intresserade av trasor/random tyg

Nåt åt det hållet ja. Det har ju snackats om att införa tygåtervinning,typ som att man slänger tomglas osv. Det går tydligen att använda igen på nåt sätt...


   
SvaraCitera

Run Riot:

Fast nej. För det är så slitet runt omkring, så det går bara sönder mer om man försöker sy eller lappa.

Sy på tyglappar på insidan så att det lappar över där det är nött.


   
SvaraCitera