Aviseringar
Rensa alla

vad gör man när allt suger?


Ämnesstartare

Tror alla varit i situtaionen då allting plötsligt saknar betydelse eller att all motivation har runnit ut i sanden. Är iaf själv ganska bekant med den känslan, men fick rätt nyligen fram frågeställningen "vad gör man när allt suger?".

Har reflekterat över det en del men kommer inte fram till något vettigt.

Så kan man göra nått?

Hjälper det att googla valpar? Eller ska man bara vänta på att det går över av sig själv?

Nä jag vet inte, vad säger ni?


   
Citera
reben

hittar nåt som e kul


   
SvaraCitera

brukar sitta i duschen och böla


   
SvaraCitera

Lyssna på musik brukar jag göra. Lyssnar på smile, den får mig alltid att böla. När man mår dåligt så behöver man få bort det och själv så hjälper det om jag gråter en skvätt


   
SvaraCitera

gråtrunka


   
SvaraCitera

Man byter användarnamn och forumbild. Åtminstone forumbild. Arg


   
SvaraCitera

Jag har känt likadant förrut... kan bara säga att jag slutade aldrig göra saker fast jag inte hade motivation och allt kändes piss men nu är allt bra =)


   
SvaraCitera

väntar på att det ska börja suga ännu mer hehe


   
SvaraCitera

Uppehålla sig med annat tills man kan lösa problemet. Om man kan lösa problemet: gör det, på ett konstruktivt sätt.


   
SvaraCitera
TUNONE

jag brukar skrika, m man har tillgång till något ställe där inne folk behöver bli störda av en så brukar skriket hjälpa en hel del. det är som att skrika ur sig allt det jobbiga. gråta hjälper också en hel del för mig. sätta på depp musik och gråta som satan


   
SvaraCitera

Man lyfter vikter och motionerar. Du kan kröka också men det kommer bara göra saker värre hur skönt det än kan verka just då. Efter ett tag hjälper inte ens det och du mår dubbelt så illa.

Hur har problemet uppstått från början? Har det hänt nåt?


   
SvaraCitera

Man tar reda på just varför man tycker att det suger för att sedan bearbeta sitt problem eller vad det nu är. Annars så kan man väl ta en skön dusch, göra sig fräsch, lyssna på musik och ta sig en kopp kaffe.


   
SvaraCitera

Försök gå tillbaka till grunden. Vad är kärnan i dig, vad är det viktigaste i ditt liv? Vad är din mening med livet? Vad levde du för tidigare? Försök hitta sätt att återuppliva den biten.

Det kan vara en bra idé att temporärt ändra på den känslan genom att manipulera sig själv, t ex genom att göra något man tidigare tyckte var kul, berusa sig så att man kommer till ett annat medvetandetillstånd eller nått annat som kan förändra känslorna. Det där med berusning bör man inte göra alltför ofta, men lite då och då behövs en Ctrl+alt+delete.

Om du är lite nere under ett kort tag, någon vecka, så är det inte så farligt. Vänta ut det hela så blir det bättre av sig självt efter ett tag.


   
SvaraCitera

Överdosar heroin. 


   
SvaraCitera

Förändrar allt. Gör en massa saker, åker iväg, försöker att säga det man tänker och kanske göra någonting som man velat göra för längesedan men aldrig gjort.


   
SvaraCitera