Aviseringar
Rensa alla

vad gör man när ångesten förstör ens liv?


Ämnesstartare

går inte


   
SvaraCitera

Conny:

Skippa ångesten då, det är inte svårare än så.
Om ditt psyke är för svagt för det så får du väl skaffa ett nytt liv istället.

Det där var det dummaste jag hört. Så enkelt är det då fan inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det där var det dummaste jag hört. Så enkelt är det då fan inte.

Jodå.
Ren vilja fungerar bättre än droger, lilla gubben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Jodå.

Nej![no-no]


   
SvaraCitera

Conny:

Jodå.
Ren vilja fungerar bättre än droger, lilla gubben.

Människor som vägrar inse fakta går inte att debattera med. Läs på innan du öppnar munnen för ditt och alla andras bästa – just nu skämmer du bara ut dig. Tack och hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Människor som vägrar inse fakta går inte att debattera med. Läs på innan du öppnar munnen för ditt och alla andras bästa – just nu skämmer du bara ut dig. Tack och hej.

Det är ju inte jag som är hjärntvättad av apoteket.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Du får någon att tvinga dig, motivera dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Även antihistaminbaserade? De går ju inte att knarka.

vad är det? berätta, kanske bör ta upp det med min läkare

Hampie:

Varför trappar du ned om du inte mår bra?

mådde så mkt bättre ett tag

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sagitta:

Du får någon att tvinga dig, motivera dig.

försökt med det med. Som sagt så hade jag mellanvården ett tag, dom lixom släpade iväg mig till skolan bokstavligt talat, inte äns det hjälpte. Alla kompisar och familj försöker peppa mig att gå till skolan men det hjälper inte


   
SvaraCitera

minimojen:

vad är det? berätta, kanske bör ta upp det med min läkare

Det finns två sorters lugnande: benso och allergimedicin (för att förenkla det). Benso är beroendeframkallande och man kan överdosera det för att bli hög. "Allergimedicinen" är inte beroendeframkallande och man blir inte hög av den hur man än försöker. De ångesttämpande som finns som är sådana är atarax, lergigan och theralen. Finns även sömnmedicin som är av samma sort som heter propavan.

minimojen:

mådde så mkt bättre ett tag

Om du mår sämre kanske det inte är någon bra idé att trappa ned?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det finns två sorters lugnande: benso och allergimedicin (för att förenkla det). Benso är beroendeframkallande och man kan överdosera det för att bli hög. "Allergimedicinen" är inte beroendeframkallande och man blir inte hög av den hur man än försöker.

aha, har testat sånna, flera olika, dom fungerar inte för mig, ger ingen effekt alls.

Hampie:

Om du mår sämre kanske det inte är någon bra idé att trappa ned?

ska ha möte med läkaren om hur det har gått igen snart och det förvånar mig inte om hon tycker att jag ska trappa upp igen


   
SvaraCitera

minimojen:

aha, har testat sånna, flera olika, dom fungerar inte för mig, ger ingen effekt alls

Atarax har ju det ryktet om sig, men lergigan och theralen brukar ju de flesta bli sega av.

minimojen:

ska ha möte med läkaren om hur det har gått igen snart och det förvånar mig inte om hon tycker att jag ska trappa upp igen

Oki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Atarax har ju det ryktet om sig, men lergigan och theralen brukar ju de flesta bli sega av.

lergigan har jag aldrig testat men theralen har jag testat, som sömnmedicin dock.
Man ska ju ta 20-60mg av den, tog jag 20-50mg gav det ingen effekt alls och tog jag 60mg så däckade jag och blev typ omöjlig att väcka.


   
SvaraCitera

minimojen:

lergigan har jag aldrig testat men theralen har jag testat, som sömnmedicin dock.

Jag har vänner som har bra erfarenhet av lergigan.

minimojen:

, tog jag 20-50mg gav det ingen effekt alls och tog jag 60mg så däckade jag och blev typ omöjlig att väcka.

Tja, då gav den ju tydligen effekt vid maxdosen. Att sova på medicin är ju aldrig lika bra som naturlig sömn :/.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Tja, då gav den ju tydligen effekt vid maxdosen. Att sova på medicin är ju aldrig lika bra som naturlig sömn :/.

jo men jag vaknade inte sen på mornarna, vaknade inte av väckarklockan och var väldigt svår väckt och kände av theralenen många timmar efter åt.

Hampie:

Jag har vänner som har bra erfarenhet av lergigan.

men om inga andra liknanade mediciner fungerar är det ju knappt någon ide att testa, min läkare hade nog föreslagit det annars eftersom att hon själv anser att jag bör ha ångestdämpande


   
SvaraCitera

minimojen:

men om inga andra liknanade mediciner fungerar är det ju knappt någon ide att testa, min läkare hade nog föreslagit det annars eftersom att hon själv anser att jag bör ha ångestdämpande

Måhända :3. Men om hon anser att du bör ha det, varför får du det inte?


   
SvaraCitera