Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man om man är kort?


Ämnesstartare

Hej jag är 17 år och kort som fan.[sad] Min pappa är över medel för svenska män och min mamma är långt under medel för svenska kvinnor och jag själv ligger kanske runt eller lite under medel för svenska kvinnor fast jag själv är kille. Jag hade aldrig nåt problem med att vara kort förr eftersom jag trodde att jag skulle växa men det senaste halvåret har jag knappt vuxit en halv centimeter. Känner ingen kille i min ålder som är kortare än mig btw.

Är väl inte så farligt att vara kort nu heller egentligen men vad fan ska jag göra sen när jag blir vuxen? Känns som att ingen kommer ta mig seriöst och alla tjejer bara dissar en för ens längd eftersom de flesta vill ha en som är typ 10 cm längre än de själva. Ah visst det har funkar med några skitkorta tjejer men hur vanliga är dem liksom?

Och nej, osäkerhet över min längd är inget som jag visar utåt...

Vet nån om man kan bli längre efter att man fyllt 17?

Och tjejer: varför är det så osexigt med korta killar? Det bevisar ju bara hur sexistiska ni är fast ni klagar på könsnormer osv [tired]

Ni andra korta killar hur klarar ni er?[cry]


   
Citera
Ämnesstartare

växer du fortfarande? om du gör skulle du kunna kirra lite tillväxthormon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan bli längre, men det är tveksamt.

vem säger att det är osexigt? tror du alla tjejer har samma åsikt? så länge du inte är kortare än 1,5 meter så tror jag att du klarar dig.


   
SvaraCitera
Paseo

Om en tjej verkligen gillar dig skiter hon i din längd.
Jag tror du tänker mer på ytliga relationer. Dessa kan va svårare att få om man är kort.
Däremot om du är snygg spelar det ingen roll. Finns en assnygg kille på min skola som ba är 165. Hot stuff säger jag ba. SKiter i att han är kort.

Dessutom. Du är ju kort. Lev med det. Acceptera. Om det inte finns något du kan göra åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Om en tjej verkligen gillar dig skiter hon i din längd.

naw![blush]


   
SvaraCitera
Paseo

Tickstart:

naw!

mm vadå det är ju så. är man askär tänker man ju inte "synd att han är så kort" å krossar sitt eget hjärta liks. är du kort lr hahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa en ännu kortare tjej bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

Och tjejer: varför är det så osexigt med korta killar? Det bevisar ju bara hur sexistiska ni är fast ni klagar på könsnormer osv

Tycker inte att det är osexigt! Skiter faktiskt i hur lång den andre är.. Jag har aldrig varit ihop med någon relativt lång kille dessutom. Har ett ex som var 3 cm kortare än mig, och jag såg det inte som något problem, utan det var bara han som gjorde det.
*tänker tillbaka och minns när han blev sur över att jag hade klackar på mig när vi skulle ut på dejt* [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

Ni andra korta killar hur klarar ni er?

man tänker "äh" och sen har man kul ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du växer mer, eller så gör du inte det. Finns många korta killar i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du växer mer, eller så gör du inte det. Finns många korta killar i världen.

kan man göra nåt för att växa mer? Eller kan det finnas nåt som gör att man växer mindre än vad man egentligen borde göra? Har tex sovit ganska lite på sitone och så var jag utomlands också har hört att man kan få parasiter eller nåt i magen. Har det nån effekt på hur mycket man växer eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

Vet nån om man kan bli längre efter att man fyllt 17?

Det beror på när du kom in i puberteten & om du fortfarande växer. Troligtvis växer du inte mer än några cm till. Tillväxthormon kan sannolikt inte ges längre.

Tycker du ska fundera länge på vad det innebär för dig att leva hela livet med den längden du har nu. Är det det värsta som kan hända? Hur tror du ditt liv kommer se ut om 15 år ifall du fortfarande är samma längd som nu? Katastrof? Försök se det ur ett större perspektiv. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

kan man göra nåt för att växa mer? Eller kan det finnas nåt som gör att man växer mindre än vad man egentligen borde göra? Har tex sovit ganska lite på sitone och så var jag utomlands också har hört att man kan få parasiter eller nåt i magen. Har det nån effekt på hur mycket man växer eller?

Ät och sov ordentligt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

är du kort lr hahahahaha

så ba skrattar du! +_+


   
SvaraCitera