Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man om man inte använder datorn?


Ämnesstartare

Ja, vad gör man om man inte använder datorn som man rör på sig som man kan ägna sig åt större delen av dagen. För jag sitter från sekunden jag vaknar till sekunden jag somnar med datorn och vill gärna röra på mig mer. Har inga kompisar så kan inte hitta på ngt sånt. Jag powerwalkar ca 30 -70 min om dagen ( har inte gjort de de senaste dagarna då jag har haft ont i magen) men vad ska jag hitta på? Att gå och bada är uteslutet då jag inte vill gå själv :/


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Knulla, skate:a, leka under hökens vingar med grannskapet etc


   
SvaraCitera

Börja med att skaffa vänner, gå hitta en hobby eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skaffade ett sommarjobb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag promenerar (verkligen jättemycket), läser och skapar grejer. alla lågintensiva, tidskrävande fysiska aktiviteter borde ju funka. städa! och skaffa ett ståskrivbord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en kamera och lär dig fotografera Tumme upp


   
SvaraCitera

Dra till närmaste ungdomsgård? 


   
SvaraCitera
Davvez

Börja att gymma! Bästa jag vet, sjukt bra för kroppen, tidskrävande och roligt Galen du blir snyggare dessutom


   
SvaraCitera

Bli kompis med a lagarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ge råd, men är nog inget bra på det... Men kanske, tänk och om du kommer på något du tyckt/tycker är/verkar roligt, bli riktigt bra på det.

Att röra på sig finns just i många "sporter". Fråga din syster om hon och du kan testa på någon sport tillsammans?

Jättekrångligt att ge tips då vi inte kan skriva exempelvis att du ska testa fotboll för det tycker "jag" är roligt, för du vet bäst själv vad du tycker är intressant.

Ett "logiskt" tips är att såklart göra något du tycker är roligt/intressant främst. Annars blir det inget bra i längden. Känner många som sportar och främst vandrar till ett "gym", de vill få muskler och få bra hälsa men de slutar strax därefter just därför att dom finner inget nöje, istället som ett måste. Ledsen

Troligtvis så tycker du att det är intressant med dator? Gör något nytt på datorn? Spela nya spel, använd redigeringsprogram, målarprogram, skapa digitalmusik... bara exempel. Men som jag förstår så vill du bli mer fysiskt aktiv. Behöver inte vara sport, kan vara enklare som att fota utomhus och som så ovan skrev.


   
SvaraCitera