Aviseringar
Rensa alla

Vad gör minderåriga egentligen?


time
 time
Ämnesstartare

Jag sitter på jobbet/praktikplatsen och ska skriva en krönikeliknande artikel om vad minderåriga kan göra på stan eftersom de inte får gå på krogen. Jag kommer inte på en enda grej. Det kanske har att göra med att jag bor på Åland.

Okej. Tänk dig det här:
Du bor på Åland. Det är fredag kväll. Du är under arton. Den enda bion i stan har spelat Män som hatar kvinnor i ungefär en månad. Sista färjan till Stockholm eller övrig räddning har gått. Du kan inte dricka något. Vad gör du?

(ja, jag vet att jag också är minderårig, men på helgerna pussas jag med min pojkvän eller dricker mig snäppet berusad i en hemlig bar, och jag kan ju inte presentera de två grejerna som alternativ)


   
Citera

timeisrunningout:

Du kan inte dricka något.

w00t?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

iosib:

w00t?

Alkohol, that is.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Alkohol, that is.

jo, jag fattar [crazy] men ska du skildra verkligheten, eller vadå?


   
SvaraCitera

Hade druckit oboy, kollat på film och pussat på Mario om han var tillgänglig. Fast å andra sidan är jag inte så spännande eller så heller. [blush]


   
SvaraCitera

Jag hade blivit arg, bett om stålar från kommunen och anordnat spelningar med band från stockholm, typ.


   
SvaraCitera

engagera sig i den autonoma vänstern?


   
SvaraCitera

Jag hadde suttit isolerad i mitt hem, och författat inlägg på Ungdomar.se..........


   
SvaraCitera

spelar ff.


   
SvaraCitera

Läst en bok, vandaliserat, tittat på film själv eller med kompisar, knullat, pysslat eller tränat.


   
SvaraCitera

Vad jag gjorde..
Gick på disco (för mellan och högstadiet), hade filmkväll, kollade på tv med mamma/pappa och åt pizza, var hemma hos en kompis och bara snackade, satt själv hemma vid datorn och åt godis, bakade, hälsade på släkt, testade nya sätt att sminka mig, läste böcker


   
SvaraCitera

Förr i tiden brukade jag springa på spelningar på folkets hus titt som tätt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

jag bor på Åland.

L0L


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

iosib:

jo, jag fattar men ska du skildra verkligheten, eller vadå?

Alltså, jag ska tipsa om vad ungdomar på Åland som inte fyllt 18 och kan gå på krog kan göra.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hade druckit oboy, kollat på film och pussat på Mario

Men jag kan ju inte säga åt ungdomen på Åland att de ska dricka oboy och pussa på Mario. [sad]

massgrav:

Jag hade blivit arg, bett om stålar från kommunen och anordnat spelningar med band från stockholm, typ.

Det där är en asbra idé.

iosib:

engagera sig i den autonoma vänstern?

Det gör jag. Men de flesta på Åland bryr sig inte ett piss om politik.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Men jag kan ju inte säga åt ungdomen på Åland att de ska dricka oboy och pussa på Mario. [sad]

"Drick valfri alkoholfri dryck och pussa på valfri pojke/flicka" [no-no]


   
SvaraCitera