Aviseringar
Rensa alla

Vad gör vi?


Ämnesstartare

Det alla tror är att krig inte ska komma till Sverige längre, att vi har gjort fred med alla stormakter.
Så vi minskar försvaret, tar ner vapen produktionen.
Men det dröjer nog inte länge till innan vi blir anfallna av Ryssland eller nått av terrorist länderna.
Det är vad jag tror.

Citera om ni håller med.


   
Citera
Ämnesstartare

Mm, AKTA DIG. RYSSEN KOMMER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas sverige blir överfallet.. Inte för att jag inte gillar vårat land elr att någon ska dö men asså vi behöver ett så kallat wake up call när de gäller vissa grejjer här 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej det blir krig, varför skulle det bli?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spion30:

Men det dröjer nog inte länge till innan vi blir anfallna av Ryssland

Och vad fan skulle Ryssland ha Sverige till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Och vad fan skulle Ryssland ha Sverige till?

tja, det finns inte mycket matreal eller nått somt men om dom tar över får dom 9 miljoner mer folk, större utrymme (inte så stor men alltid nånting)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Netherlick:

Jag hoppas sverige blir överfallet.. Inte för att jag inte gillar vårat land elr att någon ska dö men asså vi behöver ett så kallat wake up call när de gäller vissa grejjer här 😛

bra sagt [bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Mm, AKTA DIG. RYSSEN KOMMER

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spion30:

tja, det finns inte mycket matreal eller nått somt men om dom tar över får dom 9 miljoner mer folk, större utrymme (inte så stor men alltid nånting)

Man invaderar inte ett land utan anledning. Utan för att man behöver något eller har en konflikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte om vi går tillbaks till den gamla neutralitetspolitiken och slutar agera kolonialpolis åt USA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Jag hoppas sverige blir överfallet.. Inte för att jag inte gillar vårat land elr att någon ska dö men asså vi behöver ett så kallat wake up call när de gäller vissa grejjer här 😛

är du verkligen 18 så måste du vara gravt efterbliven, men antar att du är 12.


   
SvaraCitera

Sverige har inge fiender idag, men ingen vet hur det ser ut om 10 år, mycket kan hända därför ska man behålla försvaret upprustat.

Innan första världskriget avvecklade vi delar av försvaret då vi ansåg att det troligtvis inte skulle bli fler krig som skulle kunna hota Sverige men när väl kriget kom fick vi rusta upp så snabbt vi kunde vilket kostade enorma summor. Samma sak trodde vi och gjorde innan andra världskriget varpå kriget kom och vi kastade ut pengar för att rusta upp försvaret. och nu tror vi återigen att Sverige inte kommer att ha något hot riktat mot sig..


   
SvaraCitera

isola:

är du verkligen 18

(16)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spion30:

Men det dröjer nog inte länge till innan vi blir anfallna av Ryssland eller nått av terrorist länderna.

Haha, livet är inte som ett tevespel. Folk anfaller inte längre varandra bara för att ta över landområden.

Nu anfaller vi varandra för att ta deras olja.

vallon:

och nu tror vi återigen att Sverige inte kommer att ha något hot riktat mot sig..

Dock så tjänas ju pengarna in över lång tid, så det är okej.


   
SvaraCitera

Mawns:

Dock så tjänas ju pengarna in över lång tid, så det är okej.

Det är billigare att ha att lagom upprustat försvar alltid än att rusta ner och sen hetsupprusta när det blir fara och färde. Jag läste lite om detdär för inte så länge sen, kommer dock inte ihåg var men intressant var det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vallon:

Jag läste lite om detdär för inte så länge sen, kommer dock inte ihåg var men intressant var det.

Ja, men just nu så känner vi oss trygga nog på grund av de säkerhetsnätverk som finns vilket gör det osannolikt att någon skulle attackera oss. Jag tycker att de flesta av regeringens beslut är kassa, men här gör dom rätt. Vi måste vänja oss vid en värld där vi inte är rädd för att bli invaderade av andra, och samtidigt inte heller ha möjligheten att invadera andra.

En värld som bygger på handel och fred istället för makt och blod.


   
SvaraCitera