Aviseringar
Rensa alla

Vad gör vi?


Mawns:

En värld som bygger på handel och fred istället för makt och blod.

Någonting som aldrig kommer att hända, det kommer alltid finnas krig och våld oavsett hur man vrider och vänder på det, oavsett om man vill ha mer makt, anser att ens religion ska ta över allt osv osv.. Världen kommer aldrig bli en perfekt plats där alla är glada. Vi behöver ett försvar så som det var förr innan dom strukturera om allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vallon:

Vi behöver ett försvar så som det var förr innan dom strukturera om allt.

Så tänker bara republikaner och folk som själva vill ha makt. Flytta till USA om du tror att krig är något nödvändigt.


   
SvaraCitera

Mawns:

Så tänker bara republikaner och folk som själva vill ha makt. Flytta till USA om du tror att krig är något nödvändigt.

Krig är nödvändigt. Tex tänk dig någon diktatur där det dör tiotusentals människor årligen pga regimen. Är då inte krig något som är bra även om endel civila dör i kriget men efteråt så blir det stabilt i landet och folk inte blir mördade av regimen längre?

Krig är den enda lösningen ibland, när diplomati och sådant inte funkar måste man ta i med krafttag. [bigcheers]

och förresten så tänker jag inte överge mitt hemland bara för att det är fullproppat av flummiga pacifister som inte vill förstå hur människan och världen fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

är du verkligen 18 så måste du vara gravt efterbliven, men antar att du är 12

jag är en realist och jag säger bara vad som skulle kunna förändra sverige drastiskt medans man själv fortfarande lever, bara inse att om man ska förlita sig på politik så lär vi få vänta en 500år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk attackerar väl svergie 2050 när det är ont om rent vatten i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

jag är en realist och jag säger bara vad som skulle kunna förändra sverige drastiskt medans man själv fortfarande lever, bara inse att om man ska förlita sig på politik så lär vi få vänta en 500år

[smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vallon:

Krig är nödvändigt.

Stackars blåsta unge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[smile]

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Nu anfaller vi varandra för att ta deras olja.

Stämmer ju verkligen....

isola:

Stackars blåsta unge.

Vad du än tycker är bäst så går inte allt att lösas med samtal och diplomati.


   
SvaraCitera

isola:

Stackars blåsta unge.

Oj vilket argument! Aldrig blivit så hårt besegrad någonsin. Det märks ju att du lär vara under 13 år, personer över den åldern håller inte på med personpåhopp... eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vallon:

Oj vilket argument! Aldrig blivit så hårt besegrad någonsin. Det märks ju att du lär vara under 13 år, personer över den åldern håller inte på med personpåhopp... eller?

Det behövdes inte mera. Någon som på allvar tror att krig är nödvändigt slösar jag inte mer på.


   
SvaraCitera

isola:

Det behövdes inte mera. Någon som på allvar tror att krig är nödvändigt slösar jag inte mer på.

Okej så det du anser är automatiskt rätt och den som säger något annat är en "blåst unge"? Du kan inte ha det lätt i livet med den inställningen.

Sen borde du ju tänka lite själv, om det var helt onödigt med krig, vafan uppstår dom för då? Det finns alltid ett syfte med krig och det är sällan det handlar om att göra sig själv rik som pacifister brukar tro. 🙂 Nej du lilla vän, krig är nödvändigt och kommer fortsätta vara nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vallon:

Okej så det du anser är automatiskt rätt och den som säger något annat är en "blåst unge"? Du kan inte ha det lätt i livet med den inställningen.

Att anse att krig är rätt är blåst, ja.


   
SvaraCitera

isola:

Att anse att krig är rätt är blåst, ja.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vallon:

Nej.

Jo. Gå och lägg dig.


   
SvaraCitera

isola:

Jo. Gå och lägg dig.

Tar inte order av ett barn, lägg ner nu du har ju ändå inget att komma med förutom personpåhopp.


   
SvaraCitera