Aviseringar
Rensa alla

Vad göra?


Ämnesstartare

Jag kommer såklart bestämma själv, men jag vill veta vad ni anser.

WALL OF TEXT HÅLL I ER

Jag bokade av en tandläkartid för sent, alltså samma dag pga krisgrej, och kommer att få betala avgift för det - vilket jag är helt med på och kommer att göra.
Ringde och bokade om och efter suck, stön och snäsighet från sköterskan fick jag en ny tid. Jag kom tio minuter försent till denna tid pga anledning som jag inte uppgav, hon ville inte veta den heller, men direkt när jag kom in på mottagningen fick jag veta att näe du får INTE komma in för att nu är det alldeles försent.
Jag bad om ursäkt och sade att jag ville boka en ny tid. Jag, sköterskan och mitt sällskap (en person, inte ett helt gäng) satte oss i väntrummet för att boka en ny tid, men innan jag hade hunnit öppna munnen så började hon mala på om att jag minsann inte kunde ha så stora tandproblem så som jag "höll på" varenda gång (det var ju bara en gång innan). Bokstavligen en kvart höll hon på och malde på om vilken dålig patient jag var osv. Jag ville inte ställa till en scen eller bråka framför mitt sällskap, eller de andra patienterna vars öron fladdrade för vinden, utan sade bara lugnt att ja det är andra saker som spelar in, kan vi koma en ny tid nu??? Till slut sade mitt sällskap att hon sade ju att det var andra saker som spelar in, kan hon få boka en ny tid nu eller, varpå jag efter lite tjat fick det också.
Nu har jag fått en (lite väl) saftig faktura för detta. Jag funderar på att inte betala denna då jag blev så respektlöst behandlad.
Jag är helt på det klara med att man måste betala om man missar sin tid, men att bli utskälld som ett litet barn av en person vars jobb det är att boka/avboka tider och hålla en sugslang i folks munnar och sedan hålla käften, är inget jag vill betala för. Jag ska såklart ringa och ta det med hennes chef då jag inte tycker att det heller gynnar dem att ha en servicetant som skäller ut patienter inför andra patienter (även om hon smilade fint åt dem mellan varven och typ berömde deras kläder) mitt sällskap var jätteupprörd när vi gick därifrån (vilket jag ej ville skulle ske) och sade att jag absolut inte skulle behöva betala för det där, att den ville nita henne osv.
Jag hade inte tyckt att detta hade gjort så mycket om hon nu haft en dålig dag, eller ett dåligt bemötande mot patienter överlag, men då hon smilade upp sig rejält mot de andra som kom och var sötsliskigt trevlig mot dem så bevisade hon ju att hon faktiskt vet hur man annars ska bete sig.

Kort version:

Extremt otrevlig och utskällande sköterska inför andra patienter och andra ang sen tid och tidigare händelser (som var kraftigt överdrivna och ingen anledning alls för henne att vara upprörd över) Betala för att komma tio minuter sent ändå?


   
Citera
Ämnesstartare

Var lite sympatisk, hur skulle du känna om ditt jobb gick ut på att suga saliv och boka/avboka tider hela dagen?!? Visst kan du fråga om chefen om du verkligen måste betala för att bli dåligt behandlad, men du behöver inte säga vilken sköterska det var. Tänker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Betalat och skällt ut henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

ar lite sympatisk, hur skulle du känna om ditt jobb gick ut på att suga saliv och boka/avboka tider hela dagen?!?

Hon skall sköta sitt jobb ändå, hennes yrkesval är ju inte mitt fel.

Schism:

etalat och skällt ut henne.

I enrum eller på praktiken framför chef?

Ensamvargen:

men du behöver inte säga vilken sköterska det var.

De har bara en. Det är en privatklinik som tandläkaren driver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tl;dr men tycker i princip att du ej bör betala pga; snikna tandläkare

men påpeka några faktafel (du sa att hon överdrev förseningen, försök kom ihåg vilka tidsslag du faktiskt var där) samt att sköterskan i fråga utfärdat fakturan, det bör underminera dess tillförlitlighet och hens trovärdighet.

vet ej hur policyn ser ut för försening, om man måste typ betala direkt om man ens passerat tiden med 19 sekunder, men.. Tycker inte du ska ge upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

samt att sköterskan i fråga utfärdat fakturan, det bör underminera dess tillförlitlighet och hens trovärdighet.

mm det är bra!

Tickstart:

ycker inte du ska ge upp

bra tickis, ska ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon skall sköta sitt jobb ändå, hennes yrkesval är ju inte mitt fel.

Du måste väl ändå inse att det kanske är hon som får skit av chefen ifall patienter inte dyker upp i tid. jag vet inte hur det är på hennes arbetsplats, men tror inte att hon gjorde det för att hon gillar att vara elak.

isola:

De har bara en. Det är en privatklinik som tandläkaren driver.

åh- [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öh kanske läste fel eller nåt, fuck[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Du måste väl ändå inse att det kanske är hon som får skit av chefen ifall patienter inte dyker upp i tid.

what nej verkligen inte, varför skulle en läkare/tandläkare/psykolog/annat skälla på sekreteraren/sköterskan om patienterna är sena?

Ensamvargen:

men tror inte att hon gjorde det för att hon gillar att vara elak.

har ingen aning om varför hon gjorde det, men hon skulle inte ha gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

I enrum eller på praktiken framför chef?

Direkt när hon drygade. Mitt morgonhumör är inte att leka med (vilket en och annan busschaufför vet).

Skälla ut = smått argsint argumentera emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Direkt när hon drygade

Vill ej ha konflikter med folk. Hoppades att hon skulle bättra sig + ville ej uppröra mitt sällskap och de andra patienterna. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Inte betalat och ej gått dit mer (Du röstade på detta alternativ)

Pga inga pengar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

what nej verkligen inte, varför skulle en läkare/tandläkare/psykolog/annat skälla på sekreteraren/sköterskan om patienterna är sena?

För att hon har ansvar för att den som patienterna möter ska ha något att göra? Om inte patienterna dyker upp så skulle det ju teoretiskt sett kunnat vara hennes fel (säger ej att det är), säger inte att det är logiskt eller okej av chefen, säger bara att jag hört sekreterare vara bittra på chefer som tycker det är deras fel.

isola:

har ingen aning om varför hon gjorde det, men hon skulle inte ha gjort det.

Ingen människa är mer än människa. Bli arg på läkaren som inte ville träffa dig trots att du i princip var i tid istället. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Bli arg på läkaren som inte ville träffa dig trots att du i princip var i tid istället. [sad]

Hon konsulterade inte honom innan hon sade det, han är sådär messnäll så jag tror säkert att jag hade fått komma in om jag träffat på honom i dörren istället.

Ensamvargen:

Om inte patienterna dyker upp så skulle det ju teoretiskt sett kunnat vara hennes fel (säg

fast resonerade folk på det viset så skulle ju inga fakturor till försenade patienter skickas ut + läkarna och cheferna kan bara titta i tidsbokningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast resonerade folk på det viset så skulle ju inga fakturor till försenade patienter skickas ut + läkarna och cheferna kan bara titta i tidsbokningen.

Vad vill du att jag ska säga? Hon kanske hade en dålig dag? Hennes partner kanske brutit upp med henne? För guds skull, låt inte din irritation gå ut över hennes anställning. [sad]


   
SvaraCitera