Aviseringar
Rensa alla

Vad göra?


Ämnesstartare

Ensamvargen:

Var lite sympatisk, hur skulle du känna om ditt jobb gick ut på att suga saliv och boka/avboka tider hela dagen?!?

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Hon kanske hade en dålig dag? H

isola:

Jag hade inte tyckt att detta hade gjort så mycket om hon nu haft en dålig dag, eller ett dåligt bemötande mot patienter överlag, men då hon smilade upp sig rejält mot de andra som kom och var sötsliskigt trevlig mot dem så bevisade hon ju att hon faktiskt vet hur man annars ska bete sig.

Ensamvargen:

? För guds skull, låt inte din irritation gå ut över hennes anställning. [sad]

Det handlar inte om någon irritation, kan hon inte bete sig som sig bör i ett serviceyrke (att inte råskälla ut patienterna som om de vore kadetter är inte så mycket begärt) så ska hon ju såklart inte vara kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge dej inte isola, tänk på att; tandläkare skrattar hela vägen till banken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan också bli sur på folk när de är otrevliga och jag tycker att det är obefogat. Men känns dumt att gå till chefen - du vet inte hennes situation och hon kan få mycket skit för den här grejen.

Det är illa nog att tvingas jobba för att klara sig, att behöva vara trevligt mot allt och alla trots att de är försenade och gör hennes jobb svårare är overkill. Och jag är en notorisk komma-för-sentare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rasförrädaren:

du vet inte hennes situation och hon kan få mycket skit för den här grejen.

men det ska hon ju få! det är ångestfyllt som det är att besöka tandläkaren utan att någon ragata gör det ännu värre, hon måste tydligen lära sig hur man beter sig. tyvärr.

Rasförrädaren:

och gör hennes jobb svårare ä

fast där måste jag protestera. det gör det inte. hon ska då bara ta in nästa patient och boka en ny tid med den som kom sent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol, man ska vara professionell, det skulle aldrig falla mej in att ta ut min ilska på någon av mina kunder [no-no]
stå på dej isola, du har absolut inget att ta hänsyn till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det är ångestfyllt som det är att besöka tandläkaren utan att någon ragata gör det ännu värre, hon måste tydligen lära sig hur man beter sig.

MVH Vit kränkt man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

MVH Vit kränkt man

de är nog inte överrepresenterade där och brukar behandlas väldigt väl där mvh en som känner vita män som går dit

Tickstart:

lol, man ska vara professionell, det skulle aldrig falla mej in att ta ut min ilska på någon av mina kunder [no-no]

mhhhhm!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

de är nog inte överrepresenterade där och brukar behandlas väldigt väl där mvh en som känner vita män som går dit

Menade mest att det fan inte är okej av dig att kalla henne ragata och säga åt henne att "bete sig".


   
SvaraCitera

Jag har betalat varje gång det hänt mig, trots att jag inte har nån inkomst alls. Bara att bita i det sura äpplet liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vad vill du att jag ska säga? Hon kanske hade en dålig dag? Hennes partner kanske brutit upp med henne? För guds skull, låt inte din irritation gå ut över hennes anställning. [sad]

Då borde hon ju följaktligen förstå att även patienter kan ha dåliga dagar och låta bli att förskjuta sina problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Då borde hon ju följaktligen förstå att även patienter kan ha dåliga dagar och låta bli att förskjuta sina problem.

Ja, säger ju inte att det var bra gjort av sköterskan. Dock så är det bara vidrigt och elakt att tjalla till chefen.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

isola:

Annat: (Du röstade på detta alternativ)

väntat med att betala till det att du pratat med chef, fått det hela utrett, och sedan kanske en mer rimlig faktura (tex att du betalar för den ena avbokade tiden eller vad som nu är rimligt). men något ska du ju betala, i min mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag har betalat varje gång det hänt mig, trots att jag inte har nån inkomst alls. Bara att bita i det sura äpplet liksom.

Det har jag också, och det är inte det jag motsätter mig utan hennes behandling. Om jag så ombokar sen och kommer sent varenda dag i tio år så ska hon bara anteckna det och säga att jag tyvärr kom försent för att få en behandling - inte bete sig som om jag förstört hennes bröllop lr ngt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men det ska hon ju få!

Att bli otrevlig över att du kom försent är på sin höjd lite småsint. Att klaga för chefen kan leda till att hon får långsiktiga reprimander och kan användas som ett sätt att härska över henne ännu mer än redan görs.

isola:

det är ångestfyllt som det är att besöka tandläkaren utan att någon ragata gör det ännu värre,

Jag vet, har också viss tandläkarskräck. Det är fortfarande inte proportioneligt tycker jag. Om du hade sagt till henne att "snälla var inte så otrevlig, det var en tabbe" hade varit rimligt. Att gå till chefen är inte överdrivet.

isola:

hon ska då bara ta in nästa patient och boka en ny tid med den som kom sent.

= mer att göra. Har du arbetat någonstans där folk bokar tider? Isåfall borde du veta att förseningar leder till extraarbete. Om inte kan jag berätta att det gör det.


   
SvaraCitera