Aviseringar
Rensa alla

Vad göra om man blir mobbad?


Ämnesstartare

Ja, vad är bäst? Argumentera för ert svar...


   
Citera
Ämnesstartare

 Sjung ut om det, bättre än att vara tyst och bära på skiten.

B


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var uppkäftig och otrevlig tillbaka. Använd våld om det krävs. I skolan är det djungelns lag som gäller. Tyvärr.


   
SvaraCitera

Patrick:
Var uppkäftig och otrevlig tillbaka. Använd våld om det krävs. I skolan är det djungelns lag som gäller. Tyvärr.

Utan tvekan de religiösas fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig blivit mobbad. men jag hade slagit sönder dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Var uppkäftig och otrevlig tillbaka. Använd våld om det krävs. I skolan är det djungelns lag som gäller. Tyvärr.

Våld födder våld som det heter. Man ska stå upp för sig själv men om man väljer att ta till våld för att stoppa våld så är man ju inte bättre en mobbarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:

Utan tvekan de religiösas fel.

lol, och vad grunnar du denna uppebara fördom på?


   
SvaraCitera

babyangel97:

lol, och vad grunnar du denna uppebara fördom på?

Var en pik gentemot Patrick som brukar slänga ur sig sådan skit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har blivit retad,skulle inte kalla det för mobbad men det var iallafal en person som var allmänt stökigt som höll på att retas massor och en gång så slog han till och med min kompis på skoj i magen(inte så hårt så det hände något men jag så ju att min kompis inte gilla det) men min kompis var inte ett dug vän med denne person så jag fick någ jag tyckte inte han hade någon rätt att göra så. Senare ståg vi i ingången till gympasalen och samma person håller på att retas och försöker säga typ å "vad ska du gör åt saken,ha?HA?" så stog upp för mig själv och skrek honom rakt i anskitet om hur jävla tröt jag var på han och helt plötsligt stämde en annan klasskamrat in och sedan följde hela klassen med. Killen blev helt tagen och efter den dagen hade han respekt för mig och gav fan i mina kompisar också. Så där ser man allt behöver inte lössas med våld,javisst jag kunde fått en smäll på käften men det var det värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:

Var en pik gentemot Patrick som brukar slänga ur sig sådan skit. 

jovisst det har du rätt i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
 Sjung ut om det, bättre än att vara tyst och bära på skiten.B

exakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev mobbad från förskolan till sjuan, tog så jävla hårt på mig. Började med en kille och slutade med tre klasser som höll på. Svärvde ett baseball trä i sjuan en dag ba var så jävla förbannad och när det va klart skulle jag "testa det". Sprang ut på skolgården och hitta honom och jagade honom till han va rädd för en gångs skull, dom slutade sen och jag var mindre depp, mindre aggresiv osv osv. 

Så slå ner skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyangel97: väljer att ta till våld för att stoppa våld så är man ju inte bättre en mobbarna

Med andra ord: om någon använder våld mot dig så har du inte rätt att försvara dig.

Låter urbota dumt. Är man inte uppkäftig tillbaka och inte reda att använda våld som kommer man att fortsätta att bli mobbad om man inte hittar en annan lösning. Men motstånd är oftast den bästa lösningen. Folk som mobbar är ofta osäkra själva och har en tendens att ogilla motstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:
Ja, vad är bäst? Argumentera för ert svar...

Slå tbx hårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slåss för dina rättigheter och stå på dig, våga säga till och be om hjälpTrött


   
SvaraCitera