Aviseringar
Rensa alla

Vad hade du valt?


Ämnesstartare

N3794N:

Hela grejen är ju att de inte ska komma ut Blink

Vad är då vitsen med straffet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad är då vitsen med straffet? 

Dels att hålla dem borta från allmänheten och dels för att visa dem att grova brott får allvarliga konsekvenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N:

Dels att hålla dem borta från allmänheten och dels för att visa dem att grova brott får allvarliga konsekvenser.

Tror de är ganska medvetna om det redan. Och åter igen, vad är vitsen med det om de aldrig kommer ut? :s 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja sitta i fängelse i Norge isf, de verkar ha det väldigt fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Jag har arbetat med äldre som bor på äldreboenden (utanför deras boende dock) och förstår ej vad som åsyftas här. Är det att de får thaimat? (Jimmie åkessons argument) eller? Varför ska något som är väldigt standard anses vara för olyxigt för människor som redan har det så jävla illa? :S

Nej att de inte får tillräckligt med tillsyn, inte får tillräckligt med mat (främst nu de som behöver matas), får ligga med liggsår, aldrig får gå ut etc etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tar man t ex sexbunkrar (finns kanske fler) så är det väl inte riktigt lika fritt då de inte får blandas med de andra fångarna men de har ju fortfarande en hög standard, och det är ju själva grejen med svensk fängelsevård då vi märkt att det inte hjälper att plåga folk till rehabilitering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slutsats; hemlösa borde uppmuntras till brott? Ej för grova brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlös. Hade väl försökt klara mig och skapa nåt från ingenting men om det inte funkade efter ett tag hade väl svensk anstalt vart skönare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Slutsats; hemlösa borde uppmuntras till brott? Ej för grova brott.

Slusats: vi ska bekämpa fattigdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Slusats: vi ska bekämpa fattigdom

I princip omöljligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

I princip omöljligt.

Att bekämpa?


   
SvaraCitera

sitter hellre i fängelse än är hemlös. 
är hellre inlagd på psyk än är hemlös. 
bor hellre på ålderdomshem än är hemlös. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Att bekämpa?

ja, kmr alltid existera 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes, det var jag som röstade Hemlös
mest för att jag skulle fixa mitt liv på Nolltid. svårare om man gjort ngt som man sitter inne för

men kan lika gärna sitta inne på anstalt, livet som hemlös är inte så mkt bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: jag skulle fixa mitt liv på Nolltid

hur?


   
SvaraCitera