Aviseringar
Rensa alla

Vad hade Jan Björklund för betyg i skolan?


Ämnesstartare

Nån som har läst/tagit reda på hur duktigt vär kära skolminister (egentligen utbildnings minister) Jan Björklund hade för betyg när han gick i högstadiet och gymnasiet?
Skulle ju vara mycket intressant att veta nu när han jobbar i den branschen och försöker att ställa höga krav på oss [mad]


   
Citera

Var gick han i skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

försöker att ställa höga krav på oss

Vad spelar det för roll vad han hade för betyg?

Kraven är till för att DU skall bli konkurenskraftig i framtiden. Om något är kraven för snälla med tanke på att sverige halkat långt ner på listan över prestation i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Vad spelar det för roll vad han hade för betyg?

Intressant samtalsämne bara och kul att ifrågasätta hans politik [badgrin]


   
SvaraCitera

mrman:

Intressant samtalsämne bara och kul att ifrågasätta hans politik [badgrin]

Hur lyder den?
Personligen så tycker jag att skolsystemet borde få sig en makeover. Det borde prioriteras före att ställa högre krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är så jävla mycket emot jan björklunds skolpolitik. han kommer att köra svenska skolungdomar rakt in i väggen, öka klyftorna mellan arbetar- och mellanklass samt öka segregationen genom att ge barn i storstäderna bättre utbildningsmöjligheter än de på landet/i förorterna. sedan är jag emot hela förändringen inom barnuppfostran som sker i vårt samhälle, man ska inte uppfostra barn genom straffmetoder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring skolverket och kolla. Eller vart man nu vänder sig för att ta reda på folks betyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Ring skolverket och kolla. Eller vart man nu vänder sig för att ta reda på folks betyg.

Är väl offentlig fakta eller vad det nu heter, kanske kommunen han bodde i? hm..

var det inte han som hade någon roll i militären typ? förstår varför han är så diciplin- och maktgalen lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Björklund är lätt topp 3 av Sveriges vidrigaste ministrar, nånsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, barn, det är jag som är Björklund, och välkomna till 30-talet. Vi skall nu banka i er kunskap. Om inte det går så får ni underkänt i ordning och reda. Då blir det kvarsittning. Skolkar ni så kommer herr blå farandes efter er! För inse fakta, de har inget annat att göra.

Just det, ja, jag är absolut inte maktkåt, tänkte bara klargöra det.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Just det, ja, jag är absolut inte maktkåt, tänkte bara klargöra det.[smile]

LOOOL för Björklund, tycker att det uttrycket passar bra in på Björklunds ideologier [smile]


   
SvaraCitera

Björklunds skolpolitik är räddningen efter att sossarna kört hela systemet i botten. Jag tycker att han för en bra politik.


   
SvaraCitera

passaro:

Vi skall nu banka i er kunskap. Om inte det går så får ni underkänt i ordning och reda. Då blir det kvarsittning. Skolkar ni så kommer herr blå farandes efter er! För inse fakta, de har inget annat att göra.

Buuu för det! Mer makt åt ungdomarna istället som vet hur världen funkar.
Grundskolan är ju bara så stressig idag; nuförtiden räcker det inte ens att gå på lektionerna, till råga på allt måste man plötsligt lyssna på alla tråkiga lärare. I, typ, 90 minuter i sträck ibland! (Som värsta långfilmen).

Därefter har man läxor som kan ta en timme att göra.
Fattar de inte att vi har en massa viktiga saker att ta i tu med??
Vi måste äta, bajsa, sova, onanera och hänga med kompisar. Hur ska vi hinna med allt det på dygnets resterande 16 timmar?
För att inte tala om proven; det händer att vi får 20 sidor att läsa igenom på bara tre veckor!!!

Ska det bli ännu tuffare nu helt plötsligt? Jag trodde skolan skulle vara avkopplande och att lärarna skulle vara mina jämlikar i alla situationer. Grundläggande rättigheter som att prata under lektionerna, ha keps inomhus och att skolka borde väga tungt även i fortsättningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apaao:

Grundskolan är ju bara så stressig idag;

För det första så är det bevisat att barn/ungdomar är mer stressade idag. Så där failade du. Grattis.

Apaao:

I, typ, 90 minuter i sträck ibland! (Som värsta långfilmen).

För det andra; att sitta 90 minuter i sträck tär ganska mycket på koncentraationsförmågan, vilket leder till sämre inlärning. Så fail, ännu en gång. Grattis.

Apaao:

Fattar de inte att vi har en massa viktiga saker att ta i tu med??

Skolan skall inte ta upp mer än de timmar man faktiskt går i skolan. Sedan visst finns det plugg inför prov och liknande.

Apaao:

Ska det bli ännu tuffare nu helt plötsligt? Jag trodde skolan skulle vara avkopplande och att lärarna skulle vara mina jämlikar i alla situationer.

De skall vara jämlikar. Därmed inte sagt att man får bete sig hur som helst mot dem, och vice versa.

Apaao:

Grundläggande rättigheter som att prata under lektionerna, ha keps inomhus och att skolka borde väga tungt även i fortsättningen.

Ja, för det är ju en rättighet nu. Keps ser jag inget problem med, gammalt skit som hängt med tiden.

Vad bryr det dig om någon skolkar? Ens eget val. Och om man nu skolkar så behöver det inte betyda att det kommer påverka ens studier negativt. vet flera som skolkade rätt mycket, men tog igen det hemma, pga att de studerade bättre där.

Som sagt, så påverkar ju inte det dig, om någon skolkar. Sätt polisen på att jaga skolkare, vetja. De har ju inget viktigare för sig.[rolleyes]

Ja, just det, ja. Du failar. Grattis. Än en gång.


   
SvaraCitera

passaro:

För det första så är det bevisat att barn/ungdomar är mer stressade idag. Så där failade du. Grattis..

Shit, "failade" jag? Och så ett grattis på det.. [sad]
Till råga på det var det alltså bevisat också? Betyder det att ungarna var mindre stressade på det auktoritära 30-talet som någon drog paralleller till? Då måste ju Björkis vara värsta frälsaren!

passaro:

För det andra; att sitta 90 minuter i sträck tär ganska mycket på koncentraationsförmågan, vilket leder till sämre inlärning. Så fail, ännu en gång. Grattis.

Vaaa, två "failar"? Jag måste ju ha tappat greppet fullständigt.
Och 90 minuter pajar alltså koncentrationsförmågan? Ska maila de där knäppa forskarna och allt vad det är och säga hur det ligger till. Man har ju spring i benen när man är 15! Kan ju inte sitta och lyssna värsta länge.
Måste klaga på min arbetsgivare också; den tönten tvingar mig att jobba i, typ, 2,5 timmar utan rast ibland! Så fail är han. Grattis!!

passaro:

Skolan skall inte ta upp mer än de timmar man faktiskt går i skolan..

Vilka coola regler du plockar fram ur rockärmen. Skolverket och barnombudsmannen verkar inte ens veta om att det står till på det viset. Ska berätta att jag läste det på ett ungdomsforum, då tar de säkert bort läxorna. Win!

passaro:

De skall vara jämlikar. Därmed inte sagt att man får bete sig hur som helst mot dem, och vice versa.

Nä, vi är ju polare. De ska ju inte få ta min mobil (Obs. kan få viktiga samtal mellan smsen) om inte jag får ta deras. Deras livserfarenhet och utbildning kan de stoppa upp någonstans, vi vet bättre!

passaro:

Och om man nu skolkar så behöver det inte betyda att det kommer påverka ens studier negativt.

Nä, finns inget som helst samband mellan hög frånvaro och dåliga betyg. Det är också bevisat, va? Skolplikt finns där för skojs skull, det vet ju alla!

passaro:

Ja, just det, ja. Du failar. Grattis. Än en gång.

NEEEEEEEJ!!! Jag failar tre gånger i samma inlägg???! Omg lol.
Önskar att jag var lika win som dig...[sad]


   
SvaraCitera