Aviseringar
Rensa alla

Vad hade Jan Björklund för betyg i skolan?


Apaao:

Ska det bli ännu tuffare nu helt plötsligt? Jag trodde skolan skulle vara avkopplande och att lärarna skulle vara mina jämlikar i alla situationer. Grundläggande rättigheter som att prata under lektionerna, ha keps inomhus och att skolka borde väga tungt även i fortsättningen.

hoppas du skojar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apaao:

Måste klaga på min arbetsgivare också; den tönten tvingar mig att jobba i, typ, 2,5 timmar utan rast ibland! Så fail är han. Grattis!!

Det är väldigt stor skillnad mellan teoretiska ämnen och praktiska, och det är väldigt stor skillnad mellan en institution som ska främja inlärning och en som ska främja ägarnas fickor.
Inlärningsförmågan försämras drastiskt efter 40 minuter, ska se om jag kan hitta källa (hörde det på en föreläsning om studeringsteknik).

Apaao:

De ska ju inte få ta min mobil (Obs. kan få viktiga samtal mellan smsen) om inte jag får ta deras.

Får din arbetsgivare ta din mobil, nu när du ändå refererade till honom?

Däremot tror jag att det kan vara en bra idé att blanda in polisen, eller framförallt soc, vad gäller storskolkare. Även om man kan sköta skolan hemifrån så tyder hög frånvaro på att något är fel. Men soc är nog att föredra framför polisen då de dels ofta har usel hand med unga i utsatta positioner, och dels har låg juridisk och teknisk möjlighet att ge den hjälp som behövs i många fall.
Någon som skolkar kommer inte arbeta bra i skolan ändå, det man måste få bort är anledningen till skolken.


   
SvaraCitera

AndyH:

Kraven är till för att DU skall bli konkurenskraftig i framtiden. Om något är kraven för snälla med tanke på att sverige halkat långt ner på listan över prestation i skolan.

Word.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apaao:

Nä, finns inget som helst samband mellan hög frånvaro och dåliga betyg.

jag hade bara ca 60% närvaro vårterminen i nian
kanske 80% höstterminen.
jag fick 260 p. hög frånvaro behöver alltså inte betyda dåliga betyg.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

jag fick 260 p. hög frånvaro behöver alltså inte betyda dåliga betyg.

Det beror ju dels på hur duktig man är i skolan. Men sen är det ju större chans att man får bättre betyg om man har en högre närvaro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micheliin:

Det beror ju dels på hur duktig man är i skolan. Men sen är det ju större chans att man får bättre betyg om man har en högre närvaro.

såklart det gör. har man lite närvaro måste man prestera bra den lilla tid man är i skolan, just för att lärarna ska ha nåt att gå på. sen om man inte trivs i skolan, inte kan motivera sig osv, så kan man ju faktiskt få mer gjort hemma.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mrman:

[mad]

blev du missnöjd med dina betyg?


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

såklart det gör. har man lite närvaro måste man prestera bra den lilla tid man är i skolan, just för att lärarna ska ha nåt att gå på. sen om man inte trivs i skolan, inte kan motivera sig osv, så kan man ju faktiskt få mer gjort hemma.

Ja, och de elever som kan få något gjort hemma och fortfarande få bra betyg har förmågan att lära sig självmant. Men det finns också elever som inte är några ''genier'' och de skulle inte klara sig utan sin tid med läraren i skolan. Det varierar.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Var gick han i skolan?

han gick på en skola i Kinna, som ligger utanför Borås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

blev du missnöjd med dina betyg?

Näää, mina betyg e fina [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Näää, mina betyg e fina

okej
tänkte om det v nledningen till tråden ^^
mina är tillräckligt fina [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Björklund är lätt topp 3 av Sveriges vidrigaste ministrar, nånsin

tycker inte heller om honom... han arbetar för många tvivelaktiga reformer känns det som


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad skönt att se man röstade rätt[bigsmile]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Får din arbetsgivare ta din mobil, nu när du ändå refererade till honom?

Till skillnad från mina lärare kan han ge mig sparken. Ungar som stör andra med sina telefoner ska bli berövade på dessa, vad är problemet?

Stringburka:

Inlärningsförmågan försämras drastiskt efter 40 minuter

Inlärningsförmåga och koncentration försämras säkert efter någon väl uppmätt tid under kliniska tester och du kan säkert hitta en drös aktningsvärda forskare som kan backa upp påståendet.
Men hur tuffa är egentligen lektionerna i grundskolan på en skala?
Dagens bortskämda glin (mig inräknat) hittar alltid en ursäkt för att någon ska vara jobbigt eller stressigt och blir helt nippriga så fort någon pratar om krav.

Stäng av mobilen, lägg mössan i knät, ät skolmaten, läs läxan och tänk på barnen i Afrika.


   
SvaraCitera

ring 118 100, nu ger de svar´på vilken fråga som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apaao:

Men hur tuffa är egentligen lektionerna i grundskolan på en skala?

Det beror på var du går. Vi hade tvåtimmarspass och tillfällen när vi fick 50 sidor läxor över en helg, och för en fjortonåring är det rätt tufft.

Apaao:

Dagens bortskämda glin (mig inräknat) hittar alltid en ursäkt för att någon ska vara jobbigt eller stressigt och blir helt nippriga så fort någon pratar om krav.

Du tycker inte att det faktum att självmorden och de allvarliga psykiska störningarna skjuter i höjden är problematiskt?

Det här är BARN det är frågan om.


   
SvaraCitera