Aviseringar
Rensa alla

vad hade man tyckt om en konstblogg?


Ämnesstartare

Ja, hade det fallit folk i smaken?
Hade ni viljat läsa en?
Vilka konstbloggar finns & vilka läser ni?
Vad skulle en s.k. konstblogg innehålla?

Pusss


   
Citera

Rätt vitt begrepp, men jag föreställer mig snirkliga kvasipoetiska rader i massor. *fördom*


   
SvaraCitera

Hade gillat en bra blogg om poesi och dagens spoken-wordscen. Går ibland på spoken word och har ju uppträtt ett par gånger, men känns som att det skulle vara roligt att hänga med lite bättre i vad som händer inom scenen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

poesi och dagens spoken-wordscen

poesi är kul osv. men vad skulle man kunna skriva. Har dock ingen aning om det sistnämnda =//


   
SvaraCitera

Nadiiia:

poesi är kul osv. men vad skulle man kunna skriva. Har dock ingen aning om det sistnämnda =//

Samma som om allt annat sånt? Skriva om aktuella händelser, tipsa om poeter osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Samma som om allt annat sånt

aaao sant = ))


   
SvaraCitera

Föredrar icke-bloggar.


   
SvaraCitera

Stringburka:

spoken-word

standupkomik?


   
SvaraCitera

det fanns en. den var bra. personen som hade den förstod värdet i att inte fylla bloggen med massa kass text. sedan togs den bort [cry]


   
SvaraCitera

isola:

standupkomik?

Nja, estradpoesi snarare. Är iofs ofta humor inblandat, men inte alltid.

EDIT: Fick btw gåshud nu när jag lyssnade på honom [blush]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Nja, estradpoesi snarare. Är iofs ofta humor inblandat, men inte alltid

Men shit, att komma ihåg allt det där!


   
SvaraCitera

isola:

Men shit, att komma ihåg allt det där!

Det nämns i en annan video att han brukar fundera på femstaviga rim när han simmar. Femstaviga rim är rätt kick-ass som det är, men att bara liksom tänka på det när man inte har något bättre för sig... Jävlar.

Han är ju dock bland de duktigaste i Sverige. Lyssna på Testamentet, den är rolig som fan.


   
SvaraCitera