Forumet - vad hade ni gjort?

vad hade ni gjort?

471 0 79
idag när jag var i stan hittade jag en mobil på gångbanan och ifall det inte vore för att ägaren sprang ikapp mig hade jag behållit den...

så här i efterhand känns det lite oschysst, speciellt när jag träffade killen som tappat den och såg hur skärrad han var.

ÄNDRAT 2009-10-15 22:58

hade ni behållit en mobil ni hittat på marken?

Spana också in:

iosib:

vet inte... (Du röstade på detta alternativ)

Ett par gånger har jag hittat mobiltelefoner - och oftast har det varit skräpmobiler. Antingen låter jag dem vara, ifall någon ringer så svarar jag och säger: "Upphittad telefon, du pratar med Rikard" och så försöka hjälpa så att ägaren hittar tebax.

Däremot om det är en fin telefon.. så vet jag ej.
iosib:

nej! jag är ingen tjuv (Du röstade på detta alternativ)

Flicka lilla, vet du inte att det är olagligt att behålla saker med ett värde över 50 kr om man hittar dem? [no-no]

Jag hade kollat runt litegrann om jag såg någon som såg ut att leta efter en telefon, om jag inte hittade någon hade jag lämnat in den nånstans till polisen typ.
Nu när jag tänker efter så hände faktist just det för några år sen när jag var i Trollhättan, fast dom hade sina "Fallets dagar" där då, så det var poliser överallt att ge till.

iosib:

ja! soft med ny nalle (Du röstade på detta alternativ)

smörgåsbord:

nej! jag är ingen tjuv (Du röstade på detta alternativ)

Hahaha! [bigsmile]

Borgeus:

"Upphittad telefon, du pratar med Rikard" och så försöka hjälpa så att ägaren hittar tebax.

Soft! Min pappa stängde av mobilen vi hittade, så det vore ju omöjligt att ringa till den.