Aviseringar
Rensa alla

Vad hände med chatten?


Ämnesstartare

Ursäkta att jag är lite efter nu, men jag hade inte varit här på väldigt länge och upptäckte att chatten var borta. Hur kommer det sig, och kommer den tillbaks?

Jag gillade chatten.


   
Citera
Ämnesstartare

en sorglig dag för ett år sedan infann sig ett faktum att chatten var sönder

tänkte aaa den är väll sönder en helg eller zå dåraaaa deee häär eee lugna puckar inge o få adhd övetr likzzzooom

å här sitter jag ett år senare lika förbannad klickar 10 ggr per dag på de där fliken gråter mig till söms varje natt

aaa så va d d va d s om hände någe detaljer på d?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom hem till mig så tröstar jag dig/er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

.

Den har varit ur funktion ett bra tag och för tillfället kan vi inte säga när/om den kommer att komma tillbaka, men den som väntar på något gott... [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Den har varit ur funktion ett bra tag och för tillfället kan vi inte säga när/om den kommer att komma tillbaka, men den som väntar på något gott...

... Väntar aldrig för länge!
Okipoki, bara att hålla ut då. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken chatt? [shake] Den på tiny fungerar iaf. [shake][confused]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Åtta

Chibibbi:

Vilken chatt?

Newfag lr? [confused][confused][confused]

Nahlén och jag har pratat lite om vilket det bästa sättet att implementera en ny chatt är, men det är ett stort projekt som dels kräver en del kunskap för att göra rätt, och även en hel del pengar. Ett problem är att en chatt inte inbringar några direkta inkomster, så det är svårt att rättfärdiga investeringen när det handlar om en såpass stor utgift. Personligen tror jag att det finns ett stort värde i det, men jag tror ändå inte att det kommer att bli aktuellt förrän slutet på året/början på nästa år, av hemliga anledningar.


   
SvaraCitera

Åtta:

en chatt inte inbringar några direkta inkomster

[shake][shake][shake][shake][shake]

Åtta:

slutet på året/början på nästa år

lol

Åtta:

av hemliga anledningar.

dubbellol


   
SvaraCitera
Åtta

honolulu:

[shake][shake][shake][shake][shake]

Chatten ger inte fler sidvisningar och den ger inte heller mer material för sökmotorer att mumsa på. Däremot så har den som jag sade stort värde för existerande användare. Men säg att det tar två veckors jobb (ganska lågt räknat, misstänker jag) att få igång en ordentlig webbchatt som integreras med UMs kontosystem, har modereringsmöjligheter, o.s.v. Det blir ca. 40000 spänn. Inte precis småpotatis.


   
SvaraCitera

Åtta:

40000 spänn

kul!
vad vad det för fel på den förra chatten? kan man inte bara slipa lite på den, heh


   
SvaraCitera

honolulu:

vad vad det för fel på den förra chatten? kan man inte bara slipa lite på den, heh

den gick sööönder och det var gamla människor som skapat den så ingen vet hur man lagar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns inte ens varför den togs bort för det är så länge sedan nu [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Åtta

honolulu:

vad vad det för fel på den förra chatten

Den skrevs i Flash för en eon sedan. Så när det kom säkerhetsuppdateringar till Flash så kunde den helt plötsligt sluta fungera. Vad serverkomponenten består av har jag ej koll på, men även den skrevs för väldigt länge sedan. Så när den dog för ett år sedan så kunde de helt enkelt inte få igång den igen, och jag misstänker att det är mer ekonomiskt att investera i en ny, modern chatt än att försöka återuppleva den gamla - eftersom den kommer att behöva lagas igen och igen och igen.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

den gick sööönder och det var gamla människor som skapat den så ingen vet hur man lagar...

hahah åh [love]

Åtta:

Så när den dog för ett år sedan så kunde de helt enkelt inte få igång den igen, och jag misstänker att det är mer ekonomiskt att investera i en ny,

Alright, men kan inte du göra en [sad]


   
SvaraCitera