Aviseringar
Rensa alla

Vad händer???


Ämnesstartare

Rådjuret:

Gör det! Hoppas det går bra

Tack så mycket! Det hoppas jag också att det ska göra, men vad ska jag göra om det inte går bra?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pengar är det största problemet med distansförhållanden enligt mig. Men försök att prata med dina föräldrar kanske om du kan låna lite av dom iaf till halva biljetten och så kan du betala lite senare tillbaka när du har pengar till annat än körkortet. och så kan ju fråga din pojkvän varför han vill vänta till sommaren, och berätta då att du vill träffa honom nu snart och inte om två månader.
Jag tror han tycker också de är väldigt lång tid till sommaren men han kanske inte har något annat val eftersom han inte har så mycket pengar själv. Killar är oftast så att dom låtsas att inte bry sig, fast de bryr sig mer än vad man tror jag lovar dig att det är så.
Men säg till honom att du inte klarar två månader utan att träffa honom och se vad han säger. Om han tycker samma så ska ni väl ordna nått. Man kan ju alltid fråga om hjälp av vänner eller andra nära om pengar och sen betala tillbaka.
det ordnar sig, distansförhållanden tar oftast lite lång tid tills det blir riktigt bra,men om båda vill så kommer allt ordna dig jag lovar[smile]


   
SvaraCitera

Victory1993:

vad ska jag göra om det inte går bra?

Om han ändå vill vänta? Då får ni prata ut om det ordentligt, berätta vad du känner och att du tycker det verkar som att han inte vill träffa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

pengar är det största problemet med distansförhållanden enligt mig.

Ja ibland är det nog faktiskt så och att man inte kan träffas så ofta som man skulle vilja. Jag ska prata med mina föräldrar och be att få låna lite pengar till biljetten och ska även konfrontera min pojkvän lite mer varför han tycker det är bättre att vänta till sommaren. Jag tror också att det kommer ordna sig. Tack för stödet. Läste i din profil att du också har ett distansförhållande. Skulle vara kul att prata lite mer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Om han ändå vill vänta? Då får ni prata ut om det ordentligt, berätta vad du känner och att du tycker det verkar som att han inte vill träffa dig.

Ja jag tror att det kommer ordna sig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Ja ibland är det nog faktiskt så och att man inte kan träffas så ofta som man skulle vilja.

precis. fast man vill så måste man försöka att inse att pengarna räcker inte till jämt och att pengarna måste gå till andra saker också.

Victory1993:

Skulle vara kul att prata lite mer

ja visst![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

precis. fast man vill så måste man försöka att inse att pengarna räcker inte till jämt och att pengarna måste gå till andra saker också.

Ja det är ju tyvärr så, men man kan ju försöka spara och lägga undan pengar till just det. Det har jag inte gjort men det kan nog vara ganska smart [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Ja det är ju tyvärr så, men man kan ju försöka spara och lägga undan pengar till just det. Det har jag inte gjort men det kan nog vara ganska smart

ja spara kan man ju alltid göra. Du är ju 18 så du bestämmer ju vad du ska lägga dina pengar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

ja spara kan man ju alltid göra. Du är ju 18 så du bestämmer ju vad du ska lägga dina pengar på.

Precis synd bara att föräldrar inte alltid inser det också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Precis synd bara att föräldrar inte alltid inser det också...

ja precis. vissa föräldrar är ju väldigt styrande fast de vill de bästa med sina barn...fast du är ju inte ett barn längre[smile] så man kan ju förklara för sina föräldrar att dom inte ska lägga sig i för mycket utan att man vill sköta det själv. och att de ska låta en göra det också annars blir det inte kul. Du är så pass vuxen att du kan prata förstånd med dina föräldrar och de ska respektera dina val också vare sig de tycker att de är dåligt eller bra, det viktigaste är ju att du tycker det är bra för dig. och att du mår bra av det. vet att det är svårt men det är bara att ta den tid den tar så ordnar allt sig.


   
SvaraCitera