Aviseringar
Rensa alla

Vad händer med kroppen om man inte äter ?


Ämnesstartare

Tardigvill ju gå ner i vikt och har kört på alla möjliga tränings grejer i två månader nu men märker ingen större skillnad. Börjat fundera på att sluta äta men många säger att man går ner i vikt men när man äter igen går man upp i vikt ? Och jag tänkte inte direkt inte äta hela livet för äter man inte på länge kan man väll dö ? Och jag vill inte dö bara få den där dröm kroppen! Men om jag dricker typ en hallon smoothie en gång om dagen och fortsätter träna funkar det ? Då äter jag inte men är de bra och bara dricka 1 gång om dagen och hallon smoothie framförallt ? 


   
Citera

Du kommer att bli sjuk och sedan lägga på dig en massa när du börjar äta igen.


   
SvaraCitera

Det är jättejobbigt, man bli yr, får ont i huvudet och blir trött. 

Du kommer garanterat gå ner i vikt, men när du börjar äta igen kommer du bli tjockare än vad du var från början.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är jättejobbigt, man bli yr, får ont i huvudet och blir trött. 

Du kommer garanterat gå ner i vikt, men när du börjar äta igen kommer du bli tjockare än vad du var från början.. 

Men de är ju inte det jag vill !!! Får panik vet inte vad jag ska göra. Kan inte direkt inte äta hela livet som sagt.


   
SvaraCitera

Gå till en dietist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Gå till en dietist.

Vad är det ? 


   
SvaraCitera

Detvetdu_1:

Vad är det ? 

En utbildad matvetare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en om vi säger att jag skulle äta mindre ? Funkar inte det. 

M


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är jättejobbigt, man bli yr, får ont i huvudet och blir trött. 

Du kommer garanterat gå ner i vikt, men när du börjar äta igen kommer du bli tjockare än vad du var från början.. 

Vad händer om jag äter lite mindre ? Jag slutar inte äta men äter inte speciellt normalt/mycket heller ?


   
SvaraCitera

Detvetdu_1:

Vad händer om jag äter lite mindre ? Jag slutar inte äta men äter inte speciellt normalt/mycket heller ?

Utveckla! 


   
SvaraCitera
time
 time

Hej Detvetdu. På ungdomar.se är det inte tillåtet att tipsa om självskadebeteende - och att svälta sig själv är ett av de värsta sätten man kan skada sig själv på. Jag kommer därför låsa den här tråden så du inte får ohälsosamma tips. 

Om du verkligen behöver gå ner i vikt, av hälsoskäl - det vill säga sjuklig övervikt, vilket jag betvivlar att du har - så rekommenderar jag att du tar kontakt med en läkare eller en dietist, så ni kan lägga upp en kostplan där du vet vad och hur mycket du ska äta. Om du inte behöver gå ner i vikt av medicinska skäl utan för att du själv är missnöjd, så är det din självkänsla som behöver hjälp, inte vikten som ska ner. 

Jag är själv före detta ätstörningspatient och hade anorexi i flera år. Det är inte ovanligt att det börjar på det sätt du har beskrivit nu. Om du känner att du behöver prata med någon är du varmt välkommen att skriva ett privat meddelande till mig här på sidan.


   
SvaraCitera