Aviseringar
Rensa alla

vad händer med mig?


Ämnesstartare

jag orkar ingenting längre. jag är helt slut, på allt. "sjuk" typ varje dag i skolan, går hem tidigare från skolan när jag väl är där. klarar inte av skolarbetet. orkar aldrig hitta på nått med kompisar, ligger hemma och sover. har ingen livsglöd till nått. jag vill så gärna, men har inte orken till nått längre. de känns så hemskt, vad händer med mig?! har haft liknande en gång, efter att jag genomfört en operation, då berodde det på att jag hade dåligt blodvärde. funderar på om det kan va så nu med, men de känns som det här är för extremt för att det bara skulle kunna vara dåligt blodvärde?


   
Citera
Ämnesstartare

depression kan vara en möjlighet, eller sönderstressad. eller ren lathet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du varit hos läkare och kollat? Rent spontant är det ju lite depressionsvarníng över det, just detta att du är väldigt trött och inte har någon ork. Men det behöver inte vara så, och det där låter ju rätt lämpligt att låta ett proffs få reda ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daimkatten:

lathet

har aldrig vart lat förut, känns inte som om det bara poff skulle kunna komma så 😮
stressad vet ja inte, depression hoppas ja verkligen inte det är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Har du varit hos läkare och kollat?

jag var hos en läkare för några månader sen och kollade, men dock då bara mitt blodvärde för mamma trodde det va därför. funderar på att gå dit igen och se, är blodvärde bra kan jag ju försöka prata med nån och se vad man kommer fram till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsaaft:

har aldrig vart lat förut, känns inte som om det bara poff skulle kunna komma så 😮
stressad vet ja inte, depression hoppas ja verkligen inte det är!

jag har känt så innan, när jag tränade åtta gånger i veckan, var tvungen att plugga mycket, skola, kompisar, fester och sådant.

tillslut blev jag helt slutkörd, kroppen och hjärnan sa stopp
och jag var hemma någon månad och sov hela tiden och orkade inte göra något. jag var sönderstressad efter pressen av att vara perfekt och hinna i tid till allt, inte få ig osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daimkatten:

tillslut blev jag helt slutkörd, kroppen och hjärnan sa stopp
och jag var hemma någon månad och sov hela tiden och orkade inte göra något. jag var sönderstressad efter pressen av att vara perfekt och hinna i tid till allt, inte få ig osv osv.

det känns lite så. det är liksom tusen grejer man ska hinna med. det är hemskt. så mkt press på sig. min kropp kommer nog säga stopp snart, känner det på mig. därför känner jag ännu mer panik, jag kommer missa hur mkt som helst i skolan. känns som jag aldrig kommer hinna ikapp, bla bla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsaaft:

det känns lite så. det är liksom tusen grejer man ska hinna med.

se till att utnyttja all tid du har ledig och försök ta allt i egen takt, prata med lärarna så kan de hjälpa dig så de vet att du känner dig väldigt stressad och att det når depression snart. försök att inte göra onödiga saker du inte har nytta av som tar energi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är också rätt trött[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Är också rätt trött[sad]

De suger! [cry]


   
SvaraCitera

Jag är nästan likadan men jag går åtminstone till skolan och är där hela dagen.

Det kan vara så att du håller på att bli utbränd. Så är det inte för min del, jag är bara i en slags "fas". Däremot har jag kompisar som är på väg att bli utbrända och har ungefär samma beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsaaft:

De suger!

Mm[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsaaft:

klarar inte av skolarbetet. orkar aldrig hitta på nått med kompisar, ligger hemma och sover. har ingen livsglöd till nått.

depression ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lättja [mad]. Eller så är du kanske ledsen. Ledsen är det nog.


   
SvaraCitera

hallonsaaft:

har haft liknande en gång, efter att jag genomfört en operation, då berodde det på att jag hade dåligt blodvärde. funderar på om det kan va så nu med, men de känns som det här är för extremt för att det bara skulle kunna vara dåligt blodvärde?

Gå till doktorn och kolla? Det kan ju vara både dåligt blodvärde, stress och trötthet. Eller början till en depression. Just nu är det ju mörkt och kallt ute dessutom. Inget man direkt blir gladare av.


   
SvaraCitera