Aviseringar
Rensa alla

Vad händer med min kropp? 🙁


Ämnesstartare

timeisrunningout:

så jag skulle rekommendera att du avbryter din diet och söker hjälp hos läkare.

Jag:Ja hej jag tror alla i min omgivning tror jag har äs.
Doktorn:Du?! Du är ju fet som en kossa!

Nej tack...[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

novemberbarn:

Jag:Ja hej jag tror alla i min omgivning tror jag har äs.
Doktorn:Du?! Du är ju fet som en kossa!

Nej tack...

Bra svenska


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Jag:Ja hej jag tror alla i min omgivning tror jag har äs.
Doktorn:Du?! Du är ju fet som en kossa!

Nej tack...

Hur gammal är du egentligen, det är väl klart att en doktor inte skulle bete sig på det viset [mad]

RRRhhgg, måste sluta läsa ÄStrådar.


   
SvaraCitera
time
 time

novemberbarn:

Jag:Ja hej jag tror alla i min omgivning tror jag har äs.
Doktorn:Du?! Du är ju fet som en kossa!

Du har förmodligen superduperjättemycket anorexi med tanke på att du skriver att din kropp reagerar som den gör vid SVÄLT och vid grov UNDERVIKT och ändå tror att någon skulle se dig som en fet kossa.

Överväg saken. Kroppen ljuger inte för dig, men hjärnan gör. Din kropp ropar på hjälp. Så hjälp den.


   
SvaraCitera

Allt det där är symptom på undernäring. Gå till en läkare och se till att få hjälp.

Du behöver inte säga att folk i din omgivning tror att du har ätstörningar om du är orolig för att inte bli trodd eller skrattad åt. Räcker med att beskriva de fysiska problem du nämnde nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Du har förmodligen superduperjättemycket anorexi

Haha, nej -.-

timeisrunningout:

vid SVÄLT

Okej, jag äter inte mat. Men när jag känner mig låg och typ skakar så äter jag godis. När jag är hungrig så äter jag godis. Sen skippar jag maten och känner mig så jävla dum och äcklig. Äter en massa onödiga grejer. Jag lovar.

timeisrunningout:

grov UNDERVIKT

Har de senaste veckorna gått upp. Har inte tränat och ätit superdupermegamycket. Vill väga som jag gjorde i februari... [sad][cry] Måste skärpa mig, helt seriöst[chocked]

mediakatt:

Allt det där är symptom på undernäring. Gå till en läkare och se till att få hjälp.

Kanske låter dumt, men jag vill inte ha hjälp... Då kommer jag bli tjock(are), jag kommer inte få dansa mer, sluta på dansskolan, min familj kommer reagera helt konstigt... Nej, mycket lättare att inte säga nå.


   
SvaraCitera

Nej, nu är det dags att vakna och lukta på rosorna känner jag...........


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Kanske låter dumt, men jag vill inte ha hjälp... Då kommer jag bli tjock(are), jag kommer inte få dansa mer, sluta på dansskolan, min familj kommer reagera helt konstigt... Nej, mycket lättare att inte säga nå.

Tja, då kommer du fortsätta tappa hår, få näsblod, ha huvudvärk, ha sömnproblem, ha överdriven kroppsbehåring och resten av sakerna du nämnde.


   
SvaraCitera

mmmhh tycker du är patetisk som hellre är supersmal än mår bra. skärp till dig nu
spelar väl ingen roll om du är smal sen om du dör av svält, eller hur?


   
SvaraCitera

JOZFiN:

mmmhh tycker du är patetisk som hellre är supersmal än mår bra. skärp till dig nu
spelar väl ingen roll om du är smal sen om du dör av svält, eller hur?

Tycker du är rätt dum om du tror att det hjälper personer med uppenbara ätstörningar att kalla dem patetiska eller säga åt dem att skärpa sig.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Tycker du är rätt dum om du tror att det hjälper personer med uppenbara ätstörningar att kalla dem patetiska eller säga åt dem att skärpa sig.

må så vara. blir bara så irriterad på själva sjukdomarna som gör att de sjuka inte ser, inte förstår allt det dumma de gör mot sina kroppar osv :((


   
SvaraCitera

JOZFiN:

må så vara. blir bara så irriterad på själva sjukdomarna som gör att de sjuka inte ser, inte förstår allt det dumma de gör mot sina kroppar osv :((

Blir du irriterad på sjukdomarna så kanske du inte ska ta ut det på de som är drabbade av dem. Har svårt att tro att det är jobbigare för dig än för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

skärp till dig nu
spelar väl ingen roll om du är smal sen om du dör av svält, eller hur?

Jag kommer inte dö?[no-no]


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Jag kommer inte dö?

Finns ju risk för det om du inte äter ordentligt och får i dig de essentiella vitaminerna.

Godis är inte en bra diet. Uppsök läkare så du kan få hjälp. Så fot du börjar äta hälsosamt kommer dina symptom troligen försvinna.


   
SvaraCitera

Närings/ vitamin brist OBV [chocked]


   
SvaraCitera