Aviseringar
Rensa alla

Vad händer med oss?


Ämnesstartare

Jag pratade nyss med min flickvän i telefon. Hon planerar ett resa med hennes kompis, så hon är hos sin kompis denna kvällen.

Grejen är den att: Vi jobbar på samma jobb, så när hon slutade så hade jag rast - frågade om hon ville göra mig sällskap på rasten, hon sa att hon var tvungen att dra hem & när jag frågade varför: Fräste hon att hon skulle till sin kompis & planera inför resan. Vad var hon sur för?

Iaf - vi sa att vi skulle höras senare & sa hejdå.

Jag har mest väntat på att hon ska ringa (visste inte riktigt när hon var klar hos sin kompis - därför väntar jag på att hon ska ringa) - men det började bli sent så jag tänkte "Hon är säkert klar med kompisen" & ringde.

Vi snackar lite & får veta att hon är kvar hos sin kompis - och ska sova över där. Sen pratar vi lite till & sen lägger vi på.

Det som jag blir så arg på är att hon inte berättar detta för mig förrän nu - hade hon ens tänkt höra av sig?

Ibland känner jag mig ensam i vårat förhållande - det värsta är att jag inte vet om jag kan ta upp det med henne[sad]

jag ville mest skriva av mig - men ni får gärna ge tips på vad som kan göras eller skriva om ni har varit med om något liknande;)


   
Citera
Ämnesstartare

Du kanske är uppe i din flickvän hela tiden? Hon kanske bara är irriterad för att hon inte får något liv för sig själv? Bara en dålig dag?


   
SvaraCitera

För mig låter det som om de finns två olika saker det kan vara. Antingen så är hon arg för någonting som ni har varit med om. Då får du helt enkelt försöka prata med henne om det och fråga vad du kan göra.

Sen undrar jag hur det är med hennes sociala liv. Ni låter väldigt täta och sen kanske hon har andra vänner som hon umgås med. Några människor har behov av att vara för dem själv lite då och då. Det kan ju vara så att hon tycker du är för på (eller att någon annan är på henne)? Hon kanske tom är hemma själv nu bara för att få vara ensam. Det är en vild gissning men det är ju möjligt.

Lycka till iafl! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necessity:

Du kanske är uppe i din flickvän hela tiden? Hon kanske bara är irriterad för att hon inte får något liv för sig själv? Bara en dålig dag?

Nja, vi har ju våra egna liv och ger ju varandra space för dem också. För det mesta är vi med varandra på kvällarna & nätterna. Det har nästan blivit en vana att vi sover tillsammans, därför tycker jag att hon iaf kan höra av sig om hon ska sova hos någon annan.

Han kan dock ha en dålig dag - hon har klagat på att hon har magkatarr och blir lätt irriterad av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karku:

Nja, vi har ju våra egna liv och ger ju varandra space för dem också. För det mesta är vi med varandra på kvällarna & nätterna. Det har nästan blivit en vana att vi sover tillsammans, därför tycker jag att hon iaf kan höra av sig om hon ska sova hos någon annan.

Jo, då är det ju en lite annan sak. Har hon varit irriterad ett längre tag eller har det bara kommit spontant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Några människor har behov av att vara för dem själv lite då och då

Det vet jag - hon har berättat det själv. Vad jag däremot har sagt är att om hon känner på det viset så får hon berätta det, annars kan jag få för mig att det är något annat.


   
SvaraCitera

karku:

Det vet jag - hon har berättat det själv. Vad jag däremot har sagt är att om hon känner på det viset så får hon berätta det, annars kan jag få för mig att det är något annat.

Jo. Det skulle ju kunna vara så att hon tror det skulle såra dig? Alltså väljer hon att säga att hon ska vara med sin kompis.


   
SvaraCitera

Necessity:

Du kanske är uppe i din flickvän hela tiden? Hon kanske bara är irriterad för att hon inte får något liv för sig själv? Bara en dålig dag?

Eller att hon hellre har sex med sin "kompis"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Eller att hon hellre har sex med sin "kompis"?

Nej, hon skulle inte göra det - inte efter vad hon har sagt vad hon tycker om otrohet.

Tennsoldaten:

Jo. Det skulle ju kunna vara så att hon tror det skulle såra dig? Alltså väljer hon att säga att hon ska vara med sin kompis.

Hon är hos sin kompis, hörde henne i bakgrunden i telefonen^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, släpp lös fågeln ett tag. Skitsamma, du vet ju att hon ändå inte är otrogen eller nåt. Skulle nog också bli irriterad men inte visa det för dig om jag var henne. För henne känns det nog som om du misstänker henne eller inte litar på henne, skulle jag tro.


   
SvaraCitera

karku:

Nej, hon skulle inte göra det - inte efter vad hon har sagt vad hon tycker om otrohet.

Naaw, jag skulle inte lita på det, vilken tjej skulle säga att hon va ok med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Naaw, jag skulle inte lita på det, vilken tjej skulle säga att hon va ok med det?

Där satt du verkligen kroken i fisken [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Eller att hon hellre har sex med sin "kompis"?

Fick inte uppfattningen att kompisen var en kille.

karku:

Nej, hon skulle inte göra det - inte efter vad hon har sagt vad hon tycker om otrohet.

Skulle hon vara otrogen så skulle du nog få reda på det förr eller senare ändå. Ingen idé att oroa sig i onödan. Prata med henne när hon kommer hem så märker du väl hur hon agerar och kan få en aning utifrån det. Ibland kan irritationen uppstå av skuldkänslor, det kanske är fallet här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necessity:

Fick inte uppfattningen att kompisen var en kille.

Sant - det är en tjejkompis hon är hos.

Necessity:

Skulle hon vara otrogen så skulle du nog få reda på det förr eller senare ändå. Ingen idé att oroa sig i onödan

Tror det också. Kommer nog snacka lite med henne om detta, bara det att jag kanske överdramatiserar detta (hoppas jag att jag gör).


   
SvaraCitera

Necessity:

Fick inte uppfattningen att kompisen var en kille.

Spelar ingen roll, hon kan lika gärna ha en tjej hon har sex med ;D


   
SvaraCitera