Aviseringar
Rensa alla

Vad händer när man kräks ofta?


Ämnesstartare

Hej. Vad händer om man kräks rätt ofta, Typ 3-4 ggr i veckan? Jag vill helst inte säga vad det handlar om.. Hur på verkar det kroppen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror seriöst inte det e såå bra...

din kropp tar nog inte upp lika mycket näring som det skall göra antar jag.

därav kaaanske du lider av trötthet, lätt blir sjuk? när du blir sjuk tar det lång tid att återhämta sig?

Tror inte du dör, eftersom kroppen anpassar sig efter ditt levnadssätt, men som sagt, allt kommer inte funka sååå bra efter ett tag.

men ja vet inte... detta e bara va ja tror.

mvh
Dr phil.


   
SvaraCitera

är nog inte så bra för halsen och så i längden, och var noga med att borsta tänderna jättenoga efter varje gång, annars sitter det kvar magsyra på dom som typ fräter på dom så de blir bruna. annars kan jag inte komma på något.


   
SvaraCitera

det är inte bra.. om du försöker gå ner i vikt
så ska du göra det på ett annat sätt


   
SvaraCitera

getoveritt:

Jag vill helst inte säga vad det handlar om..

Fan då, går ju absolut inte att anta vad det handlar om heller[sad]


   
SvaraCitera

tänderna får antagligen frätskador - emaljen förstörs.


   
SvaraCitera

getoveritt:

Hej. Vad händer om man kräks rätt ofta, Typ 3-4 ggr i veckan? Jag vill helst inte säga vad det handlar om..

...


   
SvaraCitera

Framförallt blir du ju uttorkad av att kräkas (och även av diarré), sen är ju magsaft frätande så halsen kommer att ta stryk. Det räcker ju med en liten sur uppstötning så bränner det rejält. Och icke att förglömma: dålig andedräkt.


   
SvaraCitera

getoveritt:

Hej. Vad händer om man kräks rätt ofta, Typ 3-4 ggr i veckan?

Du kommer att tappa dina tänder, kalium- och elektrolytbalansen kommer att rubbas, till sist får du hjärtstillestånd. Det hände min medpatient som bara varit bulimisk i 3 månader... It still took her life


   
SvaraCitera

borsta inte tänderna efter du kräkts.. det förvärrar bara saken. Skölj ur munnen med kolsyrat vatten istället.


   
SvaraCitera

Inte kolsyrat, det fräter också även om det fräter mindre än spya. Speciellt mineralvatten skrapar på tänderna med sitt salt i längden.
Plain old pure water is the safest


   
SvaraCitera

Kan inte säga exakt VAD som händer, men tänderna förstörs och ansiktet blir, vad kan man säga? Fult. Det är ett riktigt dåligt sätt att gå ner i vikt på, som dessutom inte fungerar om du vill gå ner i vikt och stanna där.


   
SvaraCitera

Mårran:

Plain old pure water is the safest

Eller... Inte. Kräks inte alls.
Jag har en tandprotes efter all svält *yey*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänderna får frätskador , dina stämband påverkas vilket gör att du ofta blir hes och tex om du sjunger bra så kan din sångröst påverkas till det sämre , plus att om man gör det ofta kan det senare ge utslag på ögonen, det brukar börja oftast att det ser gult ut runt ögonen sen blir det blått och sen blir ögonen blodsprängda, så var det iallafall för mig när jag kräktes ständigt efter varje liten grej jag fick i munne´n när det vart som värst..


   
SvaraCitera

UnclePadda:

sen är ju magsaft frätande så halsen kommer att ta stryk.

framförallt tänderna


   
SvaraCitera