Forumet - Vad händer om man vägrar sond?

Vad händer om man vägrar sond?

1192 1 5
Ja precis som rubriken lyder, hur går det till när man blir tvångsmatad?
Jag är själv anorektiker men har inte hamnat under tvångsvård än och hoppas på att jag INTE ska göra det heller.

Var på samtal förra veckan hos min psykolog då hon sa att '' blir du för dålig så kan vi ta in dig för att tvångsmata dig '' som ett litet hot typ.
Blev självklart rädd - vet ju att tvångsmatning innebär att en slang förs in genom näsan ner till magsäcken. Dock skulle jag aldrig ALDRIG gå med på att gör något sådant hemskt frivilligt. Jag är rädd för allt som har med sjukhus att göra och dessutom är jag fruktansvärt rädd för att gå upp i vikt och skulle därmed bli helt galen. Hur gör man med en anorektiker som vägrar sond helt enkelt? Ett nej är väl ett nej? Tänker jag?

Kommentarer (3)

1. Vad är orsaken till att du är anorektiker? Ålder, hur lång är du och vad väger du idag? 

2. Jag hanterar mina andra känslor med hjälp av maten, när jag känner att jag inte har någon kontroll.
    Jag är 19 och har ett bmi på 15.5 just nu.

3. Med lite snabb matematik... skulle du vara 170 cm lång så skulle du väga 45 kg!??? Vilket naturligtvis är helt åt helvete för lite. 

Hur lång är du och vad väger du idag? 

Är anledningen till att du är anorektiker att du är rädd för att bli för fet? Men du måste väl inse, eller borde inse, att det finns ett mellanting mellan att vara anorektiker och att vara ett fetto? Är du ex 170 cm lång idag så får du äta av bara fan för att lyckas gå upp till normal vikt. FÖRUTSATT naturligtvis att du äter NYTTIG MAT som kroppen behöver. Godis, chips, coca cola och annan skitmat kan du helt hoppa över. 

Senast ändrad 12 Jul 2014, 18:24 av Zymba
Tråden har 5 svar. Sortera efter:

Spana också in: