Aviseringar
Rensa alla

Vad har DU emot islam?


Ämnesstartare

mens:

Nu är det nog min tur att skriva "va"

Kan du svara på frågan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Jag har ingenting emot liberala muslimer. Tyvärr står de dock för en minoritet inom islam.

"liberala muslimer" är extremt problematiska eftersom de står som alibi för rättrogen islam.


   
SvaraCitera

Extremt religiösa och intoleranta, vill inte alltid integreras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte nödvändigtvis att islam är en fredlig religion. Jag tror det beror på hur man tolkar skrifterna, koranen och Haditherna. Kolla på IS, de är fundamentalister som bokstavstolkar orden som står i skrifterna. Sedan har vi moderata muslimer som inte tolkar dessa på samma radikala sätt. Men vem säger att IS tolkning är mer fel än de moderata muslimernas? Man måste först fastslå vilken tolkning som är gällande innan man kan fastlså att islam är en religion av fred eller intolerans. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kioskmannen:
Varför är så många emot islam?

jag hatar absolut ente islam men några jag känner tror att alla muslimer är terrorister. vilket ente är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plattanbarn:

jag hatar absolut ente islam men några jag känner tror att alla muslimer är terrorister. vilket ente är sant.

Exakt! Det är så sorligt att folket har fått en så dålig bild av islam. Dom tror att alla muslimer spränger sig själva och våldtar kvinnor, en muslim ska vara exakt tvärtemot det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kioskmannen:
Varför är så många emot islam? Jag är inte muslim själv men jag vill veta. Islam är en fredlig religion. Varför ska man hata något som skapar fred?

Det är endast höger-folk som hatar Islam. Liberaler bryr sig inte om Islam och vänstern älskar Islam.

Kan säga dig att kristendomen är bra mycket mer hatad än Islam i Sverige, allt  från vänster, liberaler till höger öser skit över kristendomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Jag tror inte nödvändigtvis att islam är en fredlig religion. Jag tror det beror på hur man tolkar skrifterna, koranen och Haditherna. Kolla på IS, de är fundamentalister som bokstavstolkar orden som står i skrifterna. Sedan har vi moderata muslimer som inte tolkar dessa på samma radikala sätt. Men vem säger att IS tolkning är mer fel än de moderata muslimernas? Man måste först fastslå vilken tolkning som är gällande innan man kan fastlså att islam är en religion av fred eller intolerans. 

Jag har läst koranen. Isis är verkligen inte såna som man ska vara enligt islam. Muslimer får endast döda om det är nödvändigt. Om någon attackerar islam får man attackera tillbaka. Om någon ber om fred måste man acceptera det. Man får ALDRIG starta ett krig enligt islam, men däremot så får man försvara sig   själv. Det verkar ganska fredligt för mig? Dessutom så spränger isis moskéer, dödar oskyldiga kvinnor och barn, dödar andra MUSLIMER. Att man ens kan jämföra islam med isis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

"liberala muslimer" är extremt problematiska eftersom de står som alibi för rättrogen islam.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:

Vad menar du?

tänk dig själv om det fanns några som kallade sig "nazister" men som bara delade ut kakor och saft, och varje gång du skulle kritisera nazismen så kom det någon viktigpetter och sa "men alla nazister är inte så farliga. kolla på dom där borta, helt vanliga medborgare som bjuder på saft och är snaggade av gammal tradition. det du pratar om heter nazismism och ja, det är problematiskt - men det är mer problematiskt att du dömer ut nazisterna för vad nazististerna gör."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fred, LOL. Haha det är allt annat än en fredlig religion x) Ogillar deras kvinnosyn och även deras syn på världen. Ogillar deras ideologi 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kioskmannen:

På vilka sätt förtrycker islam/kristendomen? Jodå, religion skapar fred.

... så alla dessa krig vi har här i världen handlar ju inte alls om religion nej nej....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
allt.

även majs och foppatofflor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. majs måste väl ha uppstått innan islam?

thl*kt N.:

även majs och foppatofflor?

hade klarat mig utan das foppas


   
SvaraCitera