Aviseringar
Rensa alla

Vad har du för syfte med just ditt liv?


Ämnesstartare

Hej, alla! 
Jag sitter och funderar lite på vad meningen med allt egentligen är. Varför är vi här och vad har våra liv för syften? Finns det något allomfattande syfte för allt levande eller har var och en individuell mening? Det är svåra frågor att besvara. Därför tänkte jag ställa en lite enklare fråga: Vad har du personligen för syfte med ditt liv? Vad vill du få ut av det? Har du något särskilt mål du strävar efter att uppnå? Berätta om vad ni har för mening med era liv och varför den meningen känns rätt för er. 

Bonusfråga: Gör du allt du kan för att leva ditt liv på det sätt du vill?

Kram!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

återkmr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Målen med mitt liv är att få sitta längst fram och köra ett tåg samt bilda en lycklig familj. Strävar även efter att få miljöfrågan större och få folk att fatta om hur viktig den är mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga mål. Är här pga att jag vart en slump. Lever mitt liv på internet. Kommer dö utan att någon minns mig, och fortplantning är inget för mig. Tumme upp


   
SvaraCitera

Ja, det kan man undra. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Jag vet faktiskt inte. Kommit underfund med att det bara är dumt att gå och hoppas och drömma om saker. får se vad ödet hittar på .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina mål är att bli välutbildad och käna ganska bra med cash och sedan bilda familj


   
SvaraCitera
mynona

Att utveckla och förverkliga sig själv i så hög mån som är möjligt. För att det ska vara möjligt finns det några specifika mål jag skulle vilja uppfylla, men det är saker av den typ jag inte skriver ut. Jag gör mitt bästa; jag vet vad jag behöver och hur det ska uppnås, jag har börjat uppnå en ganska realistisk bild av i hur hög man jag är ansvarig och hur mycket hjälp jag behöver av andra, vilka och på vilket sätt. Jag gör vad jag kan, vilket inte är så mycket, men jag hoppas på samarbete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte vi har något syfte eller mening. Anledningen varför vi är här läs på om evolutionsteorin. 


   
SvaraCitera
reben

göra nån glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att träffa någon som förstår mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just nu är det att bli någon jag kan stå ut med, arbetet börjar på riktigt i januari och jag är öppen för förslag. i det hela stora är det mest att hitta något som tar bort det gråa i tillvaron, glädje och sånt. helst skapa det också. ville hjälpa människor men visade sig att man behöver vara en socialt kompetent människa då. babbel. en sak i taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att skapa en lugn atmosfär och inre harmoni för mig själv och försöka berika de människor jag tycker om med detta. Att inte leva stressfullt, att leva utan förväntade åtaganden utifrån, att hjälpa andra människor i den mån jag kan, att bidra med ett leende på någons ansikte och försöka vara en motvikt till vad jag uppfattar som en allt mer känslomässigt avtagande värld.

Att bara vara är mitt syfte. Det är så jag kan sammanfatta det.

Jag har dock på något sätt skjutit upp detta mål till att ske efter mina studier då det är väldigt stressigt, just därför har jag behovet att vara för mig själv så ofta. Då kan jag få, om än lite, tid att bara vara. 

Vad man ska bli väldigt närvarande i sina funderingar och inre känslor dessa dagar. Mer än vanligt i alla fall och då är det mycket ändå.


   
SvaraCitera

Ingen aning


   
SvaraCitera