Aviseringar
Rensa alla

Vad har du för syfte med just ditt liv?


Njuta av livet typ


   
SvaraCitera

Vara till någon nytta för andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rädda världen
Bli bäst
Sprida kärlek
Bli fler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

må bra hjälpa till etc

fast mest ba överleva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äeej vad deppigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

La upp nåt sånt på insta för några dagar sen efter ett fint citat jag hittat:

1. lära mig nya saker varje dag
2. minska andras lidanden 

och kanske 3. göra världen lite bättre
fast det hänger nog ihop med nr 2


   
SvaraCitera

Oj. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ddt finns ingen mening, end of story. En försöker göra det bästa av situationen alt. Hoppa framför ett tåg. 

Känner ej att jag befinner mig framför tåget än, finns ett par fler vägar jag ej har vandrat på ännu. 


   
SvaraCitera

Det finns ingen mening med någonting.

Vi är bara små, små, små, små varelser uti någon rymd som anses vara oändlig.

Hela mänskligheten kan bara dö ut, inget skulle förändras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vara behövd är ju alltid nice så just nu kanske det är att vara kattmor. Råkade stänga dörren till rummet jag sov i natt varpå ett skrikande och krafsande uppstod. We shall never be apart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar fundera över det


   
SvaraCitera

ha kul


   
SvaraCitera

Just nu ar tanken att jag ska borja utmana mig sjalv och vaga igen. Jag brukade dromma mycket och satsa pa saker som jag ville bara for att jag ville och tanke inte sa mycket, men pa sista tiden har jag hallt tillbaka och statt stilla. Kanns som att mitt syfte ar att skapa precis vad jag vill skapa for mig sjalv. Vad det ar brukar variera lite.


   
SvaraCitera

Chibibbi: Varför är vi här och vad har våra liv för syften?

Vet inte, var påhittig.

Chibibbi: Finns det något allomfattande syfte för allt levande eller har var och en individuell mening?

Varför utgår du från dessa egenskapaer är dikotoma? Det vore rimligt allt levande har ollomfattande syften då liv främjas i olika systematiska sammanhang - varför skulle dett motsäga att något eller någon har en individuell mening inom ramen för detta? Dina kognitiva processer resulteras av dina perceptionella funktioner, de kan ha likadana effekter som hos vem som helst men kan adrig vara helt samma.

Chibibbi: Det är svåra frågor att besvara

Okej, men överansträng dig inte. Njut av frågan, lid inte av den.

Chibibbi: Vad har du personligen för syfte med ditt liv? Vad vill du få ut av det? Har du något särskilt mål du strävar efter att uppnå? Berätta om vad ni har för mening med era liv och varför den meningen känns rätt för er.

Olika former av stimulering och att undvika kaotiska situationer. Gilar att återfinna glädje i något som jag har gillat tidigare etc. Har inget bättre svar.

Chibibbi: Gör du allt du kan för att leva ditt liv på det sätt du vill?

Nej, men ganska mycket. Resten kompenserar jag med ironi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns inget syfte och tydligen vore det bättre om hela universum slutade finnas.


   
SvaraCitera