Aviseringar
Rensa alla

Vad har folk emot ekonomer?


Ämnesstartare

Vad har folk emot ekonomer? När jag skulle söka bostad blev jag nekad av vissa för att jag ska bli ekonom, och många av mina vänsterpartistkompisar har snackar skit om ekonomer utan att veta att jag hade tänkt plugga till det. 


   
Citera
Ämnesstartare

inte så att ekonomer snackar skit om läkare eller biologer direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig hört och hänger nästan uteslutande med vänsterfolk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
har aldrig hört och hänger nästan uteslutande med vänsterfolk

finns väl inte så många ekonomer i malmö att snacka skit om. hade inte heller hört innan jag blev ekonomistuderande


   
SvaraCitera
Exner

Jag brurkar ofta snacka skit om ekonomer. Det beror på att jag studerade juridik, och då hör det till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Jag brurkar ofta snacka skit om ekonomer. Det beror på att jag studerade juridik, och då hör det till.

Det är ok isåfall.


   
SvaraCitera
time
 time

I Uppsala ogillar folk jurister, som i sin tur ogillar ekonomer, som i sin tur ogillar läkarstudenter, som i sin tur ogillas av nästan alla för att de är så förfärligt stökiga på nationsklubbar och konstant verkar bli bannade från pubarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time

Folk är avundsjuka för att de själva inte kan bli jurister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekonomer och jurister har ju dom snyggaste studenterna?


   
SvaraCitera
time
 time

lmaomynigga:

Folk är avundsjuka för att de själva inte kan bli jurister.

Tror inte det enbart rör sig om det nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer inte på någon orsak att inte gilla dem. man gillar ju personligheter, inte utbildningar.

jurister har ju hög status, så kan tänka mig att folk som går utbildningar med mindre status inte gillar dem pga det

time:

Tror inte det enbart rör sig om det nej.


   
SvaraCitera

JAg har inget emot ekonomer eller något annat yrke. Jag klassar inte prostutition som yrke men om det nu vore ett yrke så är det enda som jag inte tycker om. 


   
SvaraCitera
time
 time

lmaomynigga:
kommer inte på någon orsak att inte gilla dem. man gillar ju personligheter, inte utbildningar.

jurister har ju hög status, så kan tänka mig att folk som går utbildningar med mindre status inte gillar dem pga det

Ja, men det är ju personligheterna hos vissa som drar ner ryktet. Just för att de är så himla röjiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Ja, men det är ju personligheterna hos vissa som drar ner ryktet. Just för att de är så himla röjiga.

hm? iofs, när jurister hade en sittning hos oss var de riktigt grisiga


   
SvaraCitera
Kudhos

Bara vänsterfolk


   
SvaraCitera