Aviseringar
Rensa alla

Vad har hänt med våra Vampyrer!?


Ämnesstartare

Godag, ja!

Tänker ni också på det ibland? Vad som hände de riktiga vampyrerna?
Se min nyaste youtubevideo här, som tar upp det spännande ämnet!:D


   
Citera

Varför har alla kommit på att det är så jävla fräckt med vampyrer helt plötsligt? En massa jävla serier och skitfilmer om homosexuella vampyrer som inte bara suger kuk. Jag bojkottar vampyrer


   
SvaraCitera

Tornapart:

😀

Enda jag gillade mig videon var nog slutet.
"Inte att jag vill ha ett bj" [bigsmile]

Men jag gillar när saker blir moderna, sen kan man fortfarande klä ut sig till klassisk vampyr ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Varför har alla kommit på att det är så jävla fräckt med vampyrer helt plötsligt? En massa jävla serier och skitfilmer om homosexuella vampyrer som inte bara suger kuk. Jag bojkottar vampyrer

Jag är med dig, till viss del!
Hysteri är aldrig särksillt kul. Spelar ingen roll vad det handlar om!

Crypto:

Men jag gillar när saker blir moderna, sen kan man fortfarande klä ut sig till klassisk vampyr ;D

Självklart kan man det;D


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Image

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Image


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Du tror inte att moderna människor skulle höja en smula på ögonen om några få gick omkring i en stor fet fotsid mantel? "Vampyrmodet" var ju inne på den tiden då Dracula och company var aktiva. Men jag säger inte annat än att det är snyggt. Och visst är det lamt, men också lite sött, att twilightvampyrerna endast glittrar i solsken.


   
SvaraCitera

Okej. Jag tycker också att vampyrerna blivit för... mesiga?

Twilight? Dom glittrar i solen, ser väldigt preppy ut och... dom har inga huggtänder!? Fast Rosalie var het iofs... men men... nej dom ska vara farliga.

30 Days of Night gillar jag mer.

Nachac:

"Vampyrmodet" var ju inne på den tiden då Dracula och company var aktiva.

You got a point. Vampyrerna ska ju smälta in i samhället för att inte väcka misstankar/uppmärksamhet och inte kliva in i 1800-tals kläder och ytstursel... om dom inte förstås jobbar inom teater. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Budolicious P21

Den där filmen får mig alltid att gapskratta. [bigsmile] [love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Evil Conduct:

Varför har alla kommit på att det är så jävla fräckt med vampyrer helt plötsligt?

Vampyrer är knappast nått nytt. Det kommer och går i perioder eftersom det blir nya generationer och nya tonåringar/vuxna och återupptäcker dessa varelser och inser hur "fräcka" dom är. [no-no]

Och så kommer det nya filmer m.m. och dom blir återuptäckta och folk tycker ååååh va coolt precis som med dom flesta saker som blir mystiska/tuffa osv som motorcycklar, läderjackor, mörk humor bla bla..

Och så kan säker massor av människor undermevetet relatera med vampyrerna på massa olika sätt...


   
SvaraCitera

paras:

Den där filmen får mig alltid att gapskratta. [bigsmile] [love]

Nielsen är verkligen en gubbe som borde gjort fler filmer[blush]


   
SvaraCitera

här hänger alla äkta vampyrer: http://vampirefreaks.com/


   
SvaraCitera

paras:

You got a point. Vampyrerna ska ju smälta in i samhället för att inte väcka misstankar/uppmärksamhet och inte kliva in i 1800-tals kläder och ytstursel... om dom inte förstås jobbar inom teater. [smile]

[y]

paras:

Okej. Jag tycker också att vampyrerna blivit för... mesiga?

Vet inte riktigt hur du menar, men tycker det är bra att de har slutat vara blodtörstiga, känslolösa monster som är allergiska mot vitlök.


   
SvaraCitera

ennie:

här hänger alla äkta vampyrer: http://vampirefreaks.com/

Japp. Nu får man väll ta fram sitt vampyrdödar-gear och dra ut på en hunting-tripp och döda lite vampyrer igen... dom börjar försöka sig snabbt. [ops] *vässar min påle*

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nachac:

Vet inte riktigt hur du menar, men tycker det är bra att de har slutat vara blodtörstiga, känslolösa monster som är allergiska mot vitlök.

Dom har nog blivit mer socialt anpassade eller nåt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

http://www.maskerad.net/forum/page.php?id=30

här står det ju om massa vampyrgrejer [rolleyes] visserligen är det för rollspel eller nåt men det verkar ju intressant.


   
SvaraCitera

paras:

Dom har nog blivit mer socialt anpassade eller nåt?

Jo, precis, och blivit personer. Mycket intressantare tycker jag. Men de ska inte tåla solljus. Blir ju värsta stålmannensyndromet annars.


   
SvaraCitera

Videosvar:


   
SvaraCitera