Aviseringar
Rensa alla

Vad har man rätt till?


loom:

Jag är kär i min bästa vän

loom:

han sa att han och jag varit tillsammans, om han inte redan haft sin tjej

Jag tror att du vill att dom ska göra slut vilket jag kan förstå för det är klart som fan att man vill ha den personen man älskar för sig själv och eftersom han sa att ni skulle ha varit tillsammans ifall det inte vore så att han skulle ha haft flickvän.
Vad gör du då för att få honom, jo förstör mellan han och hans tjej (även fast det egentligen är hans som ligger till skulden varför deras förhållande kommer/kan förstöras.) för då kommer han bli din för då kommer han inte ha hans nuvarande flickvän.

Ifall du gör väljer att berätta enbart för att förstöra (för det kommer det sannerligen göra) så tycker jag att du borde tiga istället eftersom ifall du väljer att "tjalla på honom" så sviker du honom och han kommer säkerligen bli en aning besviken. Eftersom han påstår att han älskar henne så kommer han nog inte vara så glad ifall du förstör för honom vilket du troligtvis kommer att göra ifall du berättar för hans flickvän.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

så sviker du honom och han kommer säkerligen bli en aning besviken. Eftersom han påstår att han älskar henne så kommer han nog inte vara så glad ifall du förstör för honom vilket du troligtvis kommer att göra ifall du berättar för hans flickvän.

vilket kan förstöra eran vänskap och ni kommer då inte ha något förhållande överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

Ifall du gör väljer att berätta enbart för att förstöra

Nä. Tycker bara det är synd för henne att hon inte vet och jag får dåligt samvete.

cassaaandra00:

berättar för hans flickvän.

Det har jag aldrig tänkt, vill inte ha något med henne att göra. Hon ska höra det av honom, vet bara inte om jag kan be honom prata med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Ja, precis. Tror han vet att han gör fel, men det är ju såklart lättare att inte säga nåt. Tänk om alla var ärliga och världen var fin.

Det finns ju ingenting som hindrar dig från att be honom berätta det, och du har rimligen all rätt att göra det också. Förmodligen kommer han väl säga nej, men då slipper du ju tänka på saken i allafall. Du har inte heller någon skyldighet att se till att deras förhållande fungerar eller att han inte undanhåller saker från sin flickvän, så något att ha dåligt samvete över har du ju inte heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

så något att ha dåligt samvete över har du ju inte heller.

Det var värre förr, när hon gick på samma skola som oss och jag fick se dem i korridoren och hon tittade på mig som om hon visste att jag ville ha hennes pojkvän, det var lite läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Det var värre förr, när hon gick på samma skola som oss och jag fick se dem i korridoren och hon tittade på mig som om hon visste att jag ville ha hennes pojkvän, det var lite läskigt.

Så vad om du vill det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Så vad om du vill det?

Men hon såg ju ut som att hon ville slå ner mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Men hon såg ju ut som att hon ville slå ner mig.

Ja, alltså, hon blir ju knappast glad. Men så länge hon inte faktiskt slår ner dig så är det väl inte ditt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Istället för att hämnas ska du välsigna honom och gå vidare i livet.

Gjorde det när han kom till mig i famnen för någon månad sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata klarspråk, det brukar oftast lösa sig.. [cheers][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Gjorde det när han kom till mig i famnen för någon månad sedan.

[smile]


   
SvaraCitera