Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni för förstabil?


Ämnesstartare

Tja! Tänkte kolla lite med er som har körkort, vilken eran förstabil är/var? Jag funderar på s40 t4 eller audi a4 quattro[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag hade en Volkswagen Golf från 80-talet. Allt går an frånsett Volvo 740, 240 etc. Köper man en sådan så måste man automatiskt ta på sig en ful keps och se ut att ha gått fordons.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Merca 190 och en ford,men vette fan vilken modell,fiesta tror jag,men forden hade jag över ett år innan jag fick körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Merca 190 och en ford,men vette fan vilken modell,fiesta tror jag,men forden hade jag över ett år innan jag fick körkort.

bara folk ute på landet som orkar bry sig om sånt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

bara folk ute på landet som orkar bry sig om sånt

ja,folk i storstäder har fan knappt körkort och om dom har d så bryr dom sig bara om om bilen är dyr och om den har en snygg färg,inte om bromsklossarna är bra eller om generatorn funkar,bara den är fin att se på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

bara den är fin att se på.

och miljövänlig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

och miljövänlig

ja,så ni slipper betala trängselskatt eller parkering eler vad man nu slipper i sthlm om man har miljöbil.

Snåla jävlar och bilar som är fina och se på,skit i om d går att öppna dörren,bara ni kan flasha och skryta med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Snåla jävlar och bilar som är fina och se på,skit i om d går att öppna dörren,bara ni kan flasha och skryta med den.

sthlm i ett nötskal [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har man för 1:a bil i Stockholm då? hehe[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En Buick Park Avenue var min fösta kärra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

golf 3a -97

s40 t4 går rätt bra... kanske inte så bra förstabil om man tycker om att gasa, folk som just tagit körkort har ju inte direkt erfarenhet att köra fort på alla möjliga vägar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

citroën c2vtr 06

Gick som fan om man stod på lite. Är numera min mors.


   
SvaraCitera

Själv har jag en BMW 735i från -91 och nej turkar kör 316, 318 eller 518 om dom är rika (inget illa menat, bara fakta)[crazy]. Inte direkt bränslesnål eller billig att äga nånstans men riktigt skön bil att köra och åka i. Har allt som dagens bilar har plus lite till[wink]


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Jag hade en Volkswagen Golf från 80-talet.

bögbil..

köp er en påställd 740 tdi sen jävlar kan nu ut och köla grappar[badgrin]

för er dumma stockholmare att förstår vad köla är så är det samma som kola och det betyder att der rycker väldans mkt när man står på fullt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

bögbil..

Kunde inte bry mig mindre.
Allt som har med föråldrade bilar från Volvo att göra är enbart för trailer trash.


   
SvaraCitera