Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni gjort för lömskt under dagis och grundskoletiden?


Ämnesstartare

tevepro:

sa att en tjej hade ful mössa på skolgården och fick be om ursäkt till hela hennes klass(!), gråtandes.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Meh, var är mitt alternativ? [shake] (Du röstade på detta alternativ)

Jag hade "sex" på dagis [blush]
Jag och en tjej på dagiset gned oss mot varandra.
Några andra barn såg oss, gick till fröken.
När fröken kom så satt vi på varsin sida av en soffa.
Låtsades som om inget hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Jag var så söt så... som barn! (Du röstade på detta alternativ)

kommer inte ihåg mycket ärligt talat. mor har berättat att jag slutade prata under första perioden när jag lämnades på dagis. var försiktig som liten. har definitivt aldrig varit den "busiga" typen, är lugn som en filbunke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krävde att få sluta dagis sista året o hälsade på de stackars dagisbarnen på min ponny o ba ha-ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatade dagis det var ett förbannat helvete


   
SvaraCitera

isola:

det är väl inget kul. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritade en teckning med en jättetjock mage och ett litet huvud, skrev "Sanna tjokis" på den och lade den i Sannas låda på fritids. Sanna var i sanning väldigt tjock och luktade illa. Jag var lite rädd för henne och tyckte att hon luktade kaktus då jag kände igen henne från min trafikskola där hon också luktat kaktus, eller rättare sagt; som jag föreställde mig att kaktusar luktade.
Alla fritidsbarn samlades och en fröken frågade vem som gjort teckningen, varpå jag räckte upp handen. Så jävla elakt och korkat gjort. Sanna bytte sedan fritids. Men det berodde nog inte bara på teckningen. Hoppas jag. Hon hade det nog också lite knepigt hemma tror jag.
Det var så konstigt gjort av mig pga jag var egentligen alltid jättesnäll. [sad] Liksom. Men jag var nog rätt dålig på att säga nej när andra var dumma. Vi brukade jaga en tjej som hette Elin och kalla henne för öknamn pga att hon var tjock och hade alldeles för korta tröjor där magen vällde ut.
Fast där sprang jag bara med och sade ingenting, men det kändes inte bra i magen ändå. Sedan blev vi vänner med henne. Eller jag blev iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tog dank-kulor från pappas arbetsplats
hade utkast med en glaskula i inträde
visade dankkula i handen men inte sten bakom slutna fingrar
kastade stenen i vattenpöl
kollade på fem barn rota våldsamt med händerna i en vattenpöl
fem kulor rikare
upprepade


   
SvaraCitera

Jag var skit elak, hatade alla förutom min bästis som jag rymde med från alla vuxna jämt, brukade också bita folk som försökte bära mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

sno med oss smörpaket från matsalen att sitta vid skolstängslet och slänga ned på bilvägen så att det skulle säga splash och spruta smör när bilarna körde över dem.

Låter som en pre-grej för att senare i livet tycka om att klämma finnar? [rolleyes]

isola:

bergsskreva som man mycket lätt kunde ramla ned ifrån.

Åh, det får mig att tänka på en grej vi brukade göra. Vi brukade klättra upp på en gammal "reklamtriangel", bestående av tre järnstolpar med plywoodskivor som väggar, runt 2,5m hög. Vi var några få som kunde klättra upp där. Sedan stod folk nedanför med basketboll som de försökte kasta i, som vi sedan skulle rädda där vi satt (en i varje hörn). Extra bra var det såklart att lyckas greppa bollen, vilket krävde att man släppte båda händerna. Att inte lärarna sa åt oss...

Image

Nu måste ju lekplatser vara helt inklädda i skumgummi och fan och hans moster för att de inte ska rivas, känns det som!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

krävde att få sluta dagis sista året o hälsade på de stackars dagisbarnen på min ponny o ba ha-ha

fick du vara hemma hela året och rida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slog andra barn på dagis om min lillebror ville ha deras leksaker
hade hockeyfrilla

det bästa jag visste på dagis var att smyga uti korridoren till pedagogernas fikarum och sno sockerbitar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Låter som en pre-grej för att senare i livet tycka om att klämma finnar? [rolleyes]

Jag var inte så förtjust i det, så jag fick nog lystmäte pga det.

Tobbish:

Extra bra var det såklart att lyckas greppa bollen, vilket krävde att man släppte båda händerna. Att inte lärarna sa åt oss...

[bigsmile]

Tobbish:

Nu måste ju lekplatser vara helt inklädda i skumgummi och fan och hans moster för att de inte ska rivas, känns det som!

Ja gud ja!
Vi hade också en flera meter hög kulle på skolgården där man kunde springa upp och ned och göra annat kul (rulla och gå, typ). På vintrarna var den glashal. Man kunde knappt ta ett enda steg på den, men vi skulle upp på den i alla fall och åka kana ned. Så många hjärnskakningar, slagsmål, näsblod och diverse andra grejer som inträffade där. Idag hade den nog rivits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frågade mamma om hon var en jude för att hon alltid tänkte på pengar och hade brunt krulligt hår trots att hon var finska, var knappt sju då

försökte använda reverse psychology på mina föräldrar när vi körde förbi McDonalds, "jag vill inte till mcdonalds!!" - eller lägga upp för att spela besviken och frammana skuldkänslor: "åh!! ska vi till McDonalds!!?!?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låtsades inte tycka om pussleken i förskolan men jag älskade det i hemlighet mohahaha


   
SvaraCitera