Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni haft för grader i armén?


Ämnesstartare

Jag antar att de flesta män på den här sidan har tjänstgjort eller tjänstgör i armén och försvarat sitt land mot allt avskum som vill ta över det. Jag är då nyfiken på hur länge man stannade och vilka grader man haft.

Själv har jag, sedan jag tog värvning 2007 varit: menig, vicekorpral, korpral, första sergeant, furir, överfurir, löjtnant och nu är jag kapten. Siktar på att bli major inom två år. [cool]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

haha det legendariska överskottet av kaptener inom svenska armén

vart menig[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mönstrade endast. Som tur var slapp jag göra lumpen och det berodde på "brist på motivation". [smile]

Jag blev mejerist istället. [cool]


   
SvaraCitera

jag skulle vilja va med men jag är för ung just nu
jag vill nog va med i något uppdrag där man landar vid fiende gränsen och stridar sig fram jag tror bestämt att jag suger på att skydda någon eller något jag är ju i bra form och vet hur det känns att ha blivit träffad [y]


   
SvaraCitera

ash_delaman:

jag vill nog va med i något uppdrag där man landar vid fiende gränsen och stridar sig fram

Har du testat Call of duty? Tror det skulle passa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nusse.

Finns tjejer som gjort lumpen också obs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Har du testat Call of duty? Tror det skulle passa dig.

va bra. våldsspel till våldsimpade småungar


   
SvaraCitera

isola:

va bra. våldsspel till våldsimpade småungar

Menade mer att han har helt fel inställning till en anställning inom försvarsmakten. Om han skulle sitta och säga det han skriver här till psykologen vid antagningstesterna så skulle han förmodligen inte få göra GMU då de mer fokuserar på att få in personer med vettiga värderingar och tankegångar än unga grabbar som vill leka iron man.


   
SvaraCitera

KnightInShiny:

Har du testat Call of duty

mw 1
mw 2
mw 3
black ops
och några andra
men asså jag vill nog helre vara med på riktigt än att bara spela ett data spel [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ash_delaman:

men asså jag vill nog helre vara med på riktigt än att bara spela ett data spel [tired]

men väx upp nu va. det är inte coolt någonstans att springa runt med ett gevär och hoppas på att man någon dag ska få knäppa några gulingar som back in the old days.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vapenvägrare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bodde i England och slapp värnplikten när jag kom tillbaka. Pliktverket skrev till mig och sa att eftersom de inte kallade mig så slapp jag. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev underkänd av psykologen 🙁 fattar fortf inte varför 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ash_delaman:

jag skulle vilja va med men jag är för ung just nu
jag vill nog va med i något uppdrag där man landar vid fiende gränsen och stridar sig fram jag tror bestämt att jag suger på att skydda någon eller något jag är ju i bra form och vet hur det känns att ha blivit träffad

hows it going bro?

[love]


   
SvaraCitera

isola:

men väx upp nu va. det är inte coolt någonstans att springa runt med ett gevär och hoppas på att man någon dag ska få knäppa några gulingar som back in the old days.

för de första e min far soldat och har 11 heders medaljer
för det andra är min bror med i marinen i usa
och för det tredje jag springer inte bara runt där som en galning chansen att bli träffad är högg och chansen att sprängas är ännu högre [tired]


   
SvaraCitera