Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni lärt er av mänskligheten och relationers svårigheter?


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Relationer mellan människor är det svåraste man kan ägna sig åt. Det är svårare än att förstå sig på universum, eftersom att universum är likgiltig. Medan människor är inte likgiltiga, och du är inte likgiltig inför dom. Vilket gör dess konsekvenser av större betydelse för er. I den här tråden så tänkte jag mig att vi skulle försöka lyfta blicken från enskilda relationer, eller enskilda människor, och i stället titta på vad vi har lärt oss om relationers svårigheter och mänskligheten på ett generelt plan. Hoppas UM klarar av det. (håller tummarna) Party


   
Citera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Antingen du har för många eller för få nära relationer. Det finns ingen mellanhand. Att ha tillräckligt nära relationer betyder att du inte har tid för dem alla. Detta är en slutsats jag har varit rädd för att göra. Anledningen är naturligtvis att din önskvärdhet som person för att ha nära relationer med är relaterad till hur många nära relationer du har själv, det vill säga, hur många du avböjer att träffa för att välja att vara med någon. Detta är åtminstone hur relationer verkar för en kille med Aspergers, nu vet ni!


   
SvaraCitera

det finns bara en regel som kan uppstå ur en generalisering av alla mänskliga relationer:


   
SvaraCitera

att dom alltid har fel


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

.............: att dom alltid har fel

Omöjligt, du har hamnat i Hegels fälla nu. För att följa det du säger så måste du inkludera ditt säkra påstående (som du förmodar är korrekt). 


   
SvaraCitera