Aviseringar
Rensa alla

Vad har UM emot moderaterna?


Ämnesstartare

Motståndet känns ju något överdrivet?


   
Citera
Ämnesstartare

Vänta dig ett relativt otrevligt bemötande om du genuint ligger mot det liberala hållet. Eller högerhållet överhuvudtaget. 

98% av sidans medlemmar tillhör eller sympatiserar med rödvinsvänster och debattonen här lämnar mycket att önska. Därav motståndet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Qulikilavisier: Vänta dig ett relativt otrevligt bemötande om du genuint ligger mot det liberala hållet. Eller högerhållet överhuvudtaget.

Jag är konservativ, vad det betyder på den ekonomiska höger och vänsterskalan idag är svårt att säga, det beror nog på fall till fall. 

Qulikilavisier: 98% av sidans medlemmar tillhör eller sympatiserar med rödvinsvänster och debattonen här lämnar mycket att önska. Därav motståndet.

Okej, det var en hypotes. Jag vet många som är radikal vänster som argumenterar på ett intellektuellt hederligt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Jag är konservativ, vad det betyder på den ekonomiska höger och vänsterskalan idag är svårt att säga, det beror nog på fall till fall.

Kallar du dig för moderat, får man anta att du sympatiserar även med deras ekonomiska politik.

Moderaten: Okej, det var en hypotes. Jag vet många som är radikal vänster som argumenterar på ett intellektuellt hederligt sätt.

Den "intellektuella ohederligheten" är inte till följd av partifärg, men av forumets jargong och karaktär, menar jag. Genom åren har det här aldrig varit ett forumet dit unga ämnat röra sig i syfte att ha en seriös och logiskt riktig diskussion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Av samma anledning de är emot SD antar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Qulikilavisier: Kallar du dig för moderat, får man anta att du sympatiserar även med deras ekonomiska politik.

Både C och KD är mer höger än Moderaterna. Men visst är vi generellt sätt höger i många frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Av samma anledning de är emot SD antar jag?

Känns oseriöst att klumpa ihop SD och M.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läste "vad har um emot moderatorerna"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
läste "vad har um emot moderatorerna"

heh, Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Känns oseriöst att klumpa ihop SD och M.

haha, tycker du ja 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

haha, tycker du ja 😀

Ja det tycker jag. Gör inte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är ju lika mycket emot människovärdet, förutom att ni satt förtrycket till verket. Med ni menar jag nog inte dig, då menar jag moderaterna som styr och ställer ok (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Ni är ju lika mycket emot människovärdet, förutom att ni satt förtrycket till verket. Med ni menar jag nog inte dig, då menar jag moderaterna som styr och ställer ok (:

Vad menar du rent konkret? Dina och andras livsproblem kan ju kanske vara enkelt att skylla på Moderaterna, och det verkar vara det du gör också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ogillar den politik som moderaterna står för

alla kan inte gilla alla, get over it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Dina och andras livsproblem kan ju kanske vara enkelt att skylla på Moderaterna, och det verkar vara det du gör också.

visst är det tacksamt att skylla på regeringen när det går dåligt i allmänhet, men det har ju gett sig fan på att sabba för folk.. Varför är du moderat om jag får fråga, är du rik, korkad eller bara jävligt ond?


   
SvaraCitera