Aviseringar
Rensa alla

Vad heter barnprogramet eller julkalendern?


Ämnesstartare

Först trodde jag att det var en julkalander, men efter att ha kollat igenom årens senaste och inte funnit den misstänker jag nu att det bara var ett barnprogram jag såg.

Vissa av karaktärernas namn är typ 5 och 3, alla hänger ute i rymden och det finns bland annat en maskin som kan göra vilken mat som helst, "poff" (kan vara så att jag blandar ihop det med "En guide till glalaxen" haha).


   
Citera

vintergatan 5A! det var sommarlovsmorgon i ett år eller två tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade nu. [mad]
Vid vintergatans slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

sommarlovsmorgon

Ja mnen jaaaaaaaa. ÅH! Cpmycket nostalgi.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ja mnen jaaaaaaaa. ÅH! Cpmycket nostalgi.

ååh jag med nu när jag tittade på introt :C hatar att bli nostalgisk när jag är seg-depp[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ååh jag med nu när jag tittade på introt :C hatar att bli nostalgisk när jag är seg-depp

Nej, det var vist en uppföljning, du hade rätt. Seg-depp? 😮


   
SvaraCitera

kindergartner:

Nej, det var vist en uppföljning, du hade rätt. Seg-depp? 😮

mmmh allmänt seg, trött och halvdepp men hinner inte sova innan jag måste upp igen bara =( tkr det är jobbigt att komma att tänka på lyckliga minnen då typ ^^


   
SvaraCitera

Först som sommarlovsprogram kom Vintergatan 5A, som handlade om att de behövde rädda jorden (miljön).

Andra året kom Vintergatan 5B som handlade p, att rädda Peos fru Ulla.

Vill minnas det var 2000 och 2001. Googla annars:P

Efter ett par år så gjorde regissören om serien, dvs. klippa etc. för att de inte fick visa serien i repris då den hade Snobben och Tippen och andra härliga små serier inklippt. Han döpte den till Tillbaka Till Vintergatan För att nu hade den fått lite mer kött på benen då Peo började berätta dessa två äventyr inför någon. Detta var då också två säsonger.

Vill minnas att detta var 2004.

2010 hade han gjort en ny uppföljare, Vid Vintergatans slut som mer eller mindre handlade om att rädda universum.

Om ett tag kommer de visa en ny serie som heter "Pax jordiska äventyr". Dock kommer den inte innehålla så mycket för vintergatan fans.

Han som skapat serien vill fortfarande göra en fortsättning på serien, då med det orginella skådisarna inblandade. Men inget är bestämt ännu.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Åh. Vintergatan. Otroligt töntiga skådisar men det var ju så bra!! Och så visade de, i alla fall i första säsongen:


   
SvaraCitera

Bell:

första säsongen:

Jag skulle också fly om jag bodde på ett ställe som hette Farting Woods [blush]


   
SvaraCitera