Aviseringar
Rensa alla

Vad heter kabeln???


Ämnesstartare

Tja!
Jag har en dator som heter ASUS X5DIJ-SX033C och en tv med hdmi ingång. Datorn har tydligen inte hdmi ingång som tvn har utan nåt annat som jag inte vet vad det är. En massa små hål i ingången iaf...[party] VGA kanske?? jag vill kunna ansluta datorn till tvn men vad heter kabeln som jag ska ha? nån som vet..?

[bigcheers] skål på er denna vackra lördagseftermiddag=)


   
Citera

Skulle gissa på att du behöver en HDMI till VGA, eller HDMI till DVI beroende på om du har den kopplingsmöjligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Som superlative sa, beror ju på hur ingången ser ut, känner du igen någon av dessa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av de två är det den till vänster som ser mest ut att passa! men det går nog inte med dom skruvarna som sitter där på sidorna.... eller är det skruvar?


   
SvaraCitera

secretlove:

av de två är det den till vänster

Det är en vanlig VGA-kabel, HDMI till VGA då alltså.

secretlove:

eller är det skruvar?

Ja det är skruvar, men de kan tas bort om det är så, dock borde det finnas hål för dem vid uttaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej! nej inga hål vid uttaget..


   
SvaraCitera
oooop

secretlove:

hål

På laptops brukar det inte finnas skruvhål. Går ändå. [smile]
Din TV har säkert en VGA kontakt också. Lättaste och antagligen billigaste blir nog att köra med VGA kontakt i bägge ändarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oooop:

På laptops brukar det inte finnas skruvhål. Går ändå.
Din TV har säkert en VGA kontakt också. Lättaste och antagligen billigaste blir nog att köra med VGA kontakt i bägge ändarna.

Det ser den ut att ha! [y] Blir det någon skillnad i bilden om jag har en VGA-VGA eller en VGA-HDMI? skilljer det mkt i pris?


   
SvaraCitera
oooop

secretlove:

Det ser den ut att ha! [y] Blir det någon skillnad i bilden om jag har en VGA-VGA eller en VGA-HDMI? skilljer det mkt i pris?

Borde inte vara någon skillnad. Om det är någon så tror jag inte du skulle se någon skillnad.
I pris tror jag VGA>VGA är billigare.


   
SvaraCitera
zIGGE

secretlove:

Det ser den ut att ha! Blir det någon skillnad i bilden om jag har en VGA-VGA eller en VGA-HDMI? skilljer det mkt i pris?

Det beror på hur Tv'n hanterar den digitala signalen.. Samsung's Tv tex ska du undvika att använda HDMI till ifrån datorn, medan en Panasonic brukar släppa igenom signalen bra.

oooop:

Borde inte vara någon skillnad. Om det är någon så tror jag inte du skulle se någon skillnad.

En helvetes otrolig stor skillnad.

secretlove:

den ser inte ut att ha!

Jo! Kolla igen! Det brukar finnas två platser där du kan sätta in kablar, i sidan och i bak.


   
SvaraCitera
oooop

zIGGE:

En helvetes otrolig stor skillnad.

Lär ju knappast vara någon märkbar skillnad då utgången från datorn är VGA. Hade varit skillnad om det var en ren HDMI kabel. (HDMI>HDMI)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Det beror på hur Tv'n hanterar den digitala signalen..

Jag har en LG säger det dig nåt? 😛


   
SvaraCitera
zIGGE

secretlove:

Jag har en LG säger det dig nåt? 😛

Hmhm, LG är allmänt bra på att hantera och processera bilddata från HDMI på nyare modeller, men jag vet inte hur det är på äldre. Kanske kan du hjälpa mig genom att berätta din modell? Det står på en lapp på baksidan av Tv'n.

oooop:

Lär ju knappast vara någon märkbar skillnad då utgången från datorn är VGA. Hade varit skillnad om det var en ren HDMI kabel. (HDMI>HDMI)

Lär knappast vara Datorn som tar in och processerar sin egen jävla bildsignal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Kanske kan du hjälpa mig genom att berätta din modell?

42pq3500-ZB är modellen

en fråga till som dök upp... Ljudet går inte genom en VGA kabel eller har jag fel?

tack för alla svar!


   
SvaraCitera
zIGGE

secretlove:

42pq3500-ZB är modellen

Det är en ny modell från i år så det jag sa borde stämma på den också. Din TV har HDMI ingång också föresten, bara att du inte ser den.

secretlove:

en fråga till som dök upp... Ljudet går inte genom en VGA kabel eller har jag fel?

Nej, men det är inte ett problem då du behöver ingen VGA kabel eftersom Tv'n har HDMI ingång:)


   
SvaraCitera