Aviseringar
Rensa alla

Vad heter serien? (Fantasy)


Ämnesstartare

Jag läste en serie för ett bra tag sedan som jag kommer ihåg var extremt bra, och undrar nu huruvida det finns nya delar.
Problemet är att jag inte kommer ihåg några namn, men jag kan beskriva världen.

Världen är indelad i ett flertal stora öar (kommer inte ihåg om de svävar, var dock inte i vatten), med ett ställde som heter "labyrinten" längst ned. Där är en form av magiker inspärrade, de gör magi igenom att kombinera olika runor (som de har intatuerade över hela kroppen) i olika kombinationer. De blev inspärrade av en annan sorts magiker, vars magi är kontrollerad mentalt, men som består av samma bilder. Man kan säga att de är varandras motsatser. En av magikerna med tatueringar tog sig ut ur labyrinten, och en magikerduell beskrevs som en komplicerad form av sten, sax, påse. På en av öarna fanns ett folk vars hela existens byggde på att bygga ut "maskinen" en maskin som täckte nästan hela ön.

Hoppas någon känner igen detta.


   
Citera
Ämnesstartare

Det var även en grupp magiker som på något sätt skilts från de andra magikerna, och börjat utföra nekromanti, omedvetna om att någon i världen dör varenda gång man skapar en vandöd.


   
SvaraCitera

Turtles....


   
SvaraCitera

Din mamma?


   
SvaraCitera

Gundam


   
SvaraCitera

Öar och labyrint låter som Trollkarlen från Övärlden, men resten känner jag inte igen[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Turtles....

gtfo

TZ Arietis:

Din mamma?

gtfo

Compton GangztaH:

Gundam

gtfo

Urfbert:

Öar och labyrint låter som Trollkarlen från Övärlden, men resten känner jag inte igen[confused]

Nej, tyvärr, inte den.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

gtfo

ojdå, så otrevligt, nu tänker jag verkligen inte avslöja vilken serie det är.
fitta.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

gtfo

[confused][confused][confused]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

ojdå, så otrevligt, nu tänker jag verkligen inte avslöja vilken serie det är.
fitta.

TZ Arietis:

[confused][confused][confused]

Förlåt blev tjurig när ni oseriöserade er, men.. man kan inte hjälpa sina um-instinkter, så jag överreagerade nog.

Urfbert:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Wing?

Tackar väldigt mycket.

När man läser så många serier blir det lite förvirrat efter ett tag.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Tackar väldigt mycket.

Varsågod [y]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Förlåt blev tjurig när ni oseriöserade er, men.. man kan inte hjälpa sina um-instinkter, så jag överreagerade nog.

Din mamma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Din mamma?

[cool]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera