Aviseringar
Rensa alla

Vad ingår på långflyg?


Ämnesstartare

Tjena!
Ska resa till Toronto, Canada om två veckor och funderar vad som ingår i biljettpriset på KLM!? 

Vissa säger att man får ta hur mycket läsk åh snacks som helst, någon som kan bekräfta detta? 

Tack på förhand! 🙂


   
Citera
Kudhos

Tror inte det. Som mest går de runt och erbjuder kaffe/te. Kanske nötter men inget annat. 


   
SvaraCitera

Kudhos:
Tror inte det. Som mest går de runt och erbjuder kaffe/te. Kanske nötter men inget annat. 

även på interkontinentalresor? när jag flög till Asien med SAS 2013 fanns fri alkohol och läsk, och jag flög economy...


   
SvaraCitera

haroldlowe12: Vissa säger att man får ta hur mycket läsk åh snacks som helst, någon som kan bekräfta detta?

När jag flög med KLM Chicago-Amsterdam var det så. Var dock fyra år sedan.


   
SvaraCitera
Exner

haroldlowe12:
Tjena!
Ska resa till Toronto, Canada om två veckor och funderar vad som ingår i biljettpriset på KLM!? 

Vissa säger att man får ta hur mycket läsk åh snacks som helst, någon som kan bekräfta detta? 

Tack på förhand! 🙂

Har inte åkt den sträckan, men har erfarenhet av interkontineltalflyg med KLM:

ingår varm mat, snack, sprit - med vissa reservationer beroende på vilken klass man flyger i, godis, läsk, smörgåsar, frukost o.s.v.


   
SvaraCitera

De ger väl mat några gånger och går och bjuder på dricka, läsk och lite snacks då och då.  Fast jag gick och frågade om jag kunde få godis fast de inte bjöd något och fick iaf det jag bad om. Om du är schysst lär du också få :- P


   
SvaraCitera
Kudhos

Rövburgare Kung:

även på interkontinentalresor? när jag flög till Asien med SAS 2013 fanns fri alkohol och läsk, och jag flög economy...

flög interkontinentalt till amerika med SAS och kommer inte ihåg något om gratis läsk, snacks, eller alkohol. De erbjuder ju till maten man fick. Men har flugit så mycket, kanske förväxlat med annan resa. De flesta flygen erbjuder dock sällan saker gratis. 


   
SvaraCitera
Exner

Kudhos: Men har flugit så mycket, kanske förväxlat med annan resa.

Blink


   
SvaraCitera
Kudhos

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Kudhos

   
SvaraCitera

haha


   
SvaraCitera

Kudhos:

flög interkontinentalt till amerika med SAS och kommer inte ihåg något om gratis läsk, snacks, eller alkohol. De erbjuder ju till maten man fick. Men har flugit så mycket, kanske förväxlat med annan resa. De flesta flygen erbjuder dock sällan saker gratis. 

varje år blir något sämre med SAS... eller nog inte bara SAS, alla försöker spara pengar


   
SvaraCitera