Aviseringar
Rensa alla

Vad jag än gör så hatar läraren mig,


Ämnesstartare

Nachac:

Är du säker på att hon inte kritiserar dig för att du är duktig och dels blir besviken när du gör fel och dels finner dig meningsfull att ge kritik?

Nej utan grejen är att när hon kritiserar mig så känns den inte konstruktiv utan mer.. bara för att hon ogillar mig.


   
SvaraCitera
zIGGE

Nachac:

Är du säker på att hon inte kritiserar dig för att du är duktig och dels blir besviken när du gör fel och dels finner dig meningsfull att ge kritik?

Du ser på för mycket TV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okidoki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Du ser på för mycket TV.

Ne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får väl ha lite stake och prata med läraren och fråga vad du gör för fel. Tänk på att det är ditt betyg som är det viktigaste.


   
SvaraCitera
zIGGE

Nachac:

Ne.

Eftersom det inte är verklighet du pratar om, så jo. Uppenbart !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Eftersom det inte är verklighet du pratar om, så jo. Uppenbart !

De duktiga är ofta de som får mest kritik eftersom de anses klara av det. Sämre elever är man försiktigare med eftersom man inte vill krossa den lilla motivation de eventuellt har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

De duktiga är ofta de som får mest kritik eftersom de anses klara av det. Sämre elever är man försiktigare med eftersom man inte vill krossa den lilla motivation de eventuellt har.

Du lever nog i din egna lilla värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Du lever nog i din egna lilla värld.

Men, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Men, nej.

Uppenbarligen jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Uppenbarligen jo.

Men, snälla. Tror du att en lärare kommer med lika mycket kritik och är lika hård mot någon som knappt klarar en kullerbytta som en elev som ligger vid mvg? Lärarna märker ungefär på vilken nivå man ligger och vad man siktar på och ger kritik därefter.


   
SvaraCitera

lussebullar:

handlar mest inte om det utan hur hon är, asså kan liksom skälla ut mig fast det är flera som har gjort samma mistag. Och känner att tar jag upp det med henne så kmr hon bara tycka ännu sämre om mig. Gäller väll bara att hålla käften och bita ihop

Precis vad du inte får göra. Du måste ju visa att du verkligen vill ha detta MVG. Första steget är ju att ta upp det med läraren. Om hon inte lyssnar får du gå till rektorn och förklara situationen.


   
SvaraCitera
zIGGE

Nachac:

De duktiga är ofta de som får mest kritik eftersom de anses klara av det. Sämre elever är man försiktigare med eftersom man inte vill krossa den lilla motivation de eventuellt har.

Nej.

Naturbarnet:

Du lever nog i din egna lilla värld.

= sant.

Nachac:

Men, snälla. Tror du att en lärare kommer med lika mycket kritik och är lika hård mot någon som knappt klarar en kullerbytta som en elev som ligger vid mvg? Lärarna märker ungefär på vilken nivå man ligger och vad man siktar på och ger kritik därefter.

Sluta skriv, Nachac. Du utråkar oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Sluta skriv, Nachac. Du utråkar oss.

Sluta skriv. Du stavar fel och bidrar inte över huvud taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

= sant.

Helt klart!


   
SvaraCitera