Aviseringar
Rensa alla

Vad kallar man kärlek utan förhållande?


Rödingajävel:

hittepå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kåthet är en känsla, imo.


   
SvaraCitera

Hampie:

Kåthet är en känsla, imo.

Fast inte nödvändigtvis förknippat med känslor för personen.


   
SvaraCitera

John:

Fast inte nödvändigtvis förknippat med känslor för personen.

Jag förstår inte hur man kan ha sex helt utan känslor för personen. Attraktionen är väl kopplat till den man har sex med? Eller använder man bara den andra som en avancerad onanimaskin? Låter konstigt tycker jag. Jag skulle inte vilja ha sex med en mänsklig onanimaskin, eller låta mig vara en sådan. Behöver inte vara ren kärlek för den sakens skull, gillande och attraktion i kombination kan ju funka, det fattar jag. Men helt utan känslor för den man har sex med? Går verkligen det?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Eller använder man bara den andra som en avancerad onanimaskin?

[bigcheers]
Bästa sättet jag hört det beskrivas på! Men ja, har man sex med någon man inte har känslor för, så är det ju enbart de fysiska känslorna man vill åt (beröring, orgasm, m.m.), så ditt ordval passar nog rätt bra in.

Och jo, sex helt utan känslor för den man har sex med går. Det är helt enkelt att man låter kåtheten ta över för tillfället. Man raggar upp någon som också vill ha sex, sen när det väl händer, så släpper man hela kroppen åt njutningen. Ashärligt, i vissa fall härligare än sex MED känslor.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Yeppiie:

Hej undrar min polare har ett sådant förhållande vad kallas ett sådant[chocked]?

Oundvikliga otrevligheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

John:

Fast inte nödvändigtvis förknippat med känslor för personen.

Kåthet bygger ju på attraktion, attraktion är en känsla. Om du blir attraherad så känner du något inför en person. Om du har sex, och är kåt, så är det något känslosamt. Sen att det inte är monogam puttinuttkärlek är en helt annan sak.


   
SvaraCitera

Menar du inte kärlek utan sex? :S

Tror att ett sånt förhållande kallas för äktenskap! [wink]


   
SvaraCitera

Hampie:

Kåthet bygger ju på attraktion, attraktion är en känsla. Om du blir attraherad så känner du något inför en person. Om du har sex, och är kåt, så är det något känslosamt. Sen att det inte är monogam puttinuttkärlek är en helt annan sak.

Visst, tänkte mig att du menade någon form av djupare känslor för personen. [rolleyes]
Men det där är väl också sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

John:

Visst, tänkte mig att du menade någon form av djupare känslor för personen.
Men det där är väl också sant.

Jag har rätt djupa känslor för vissa av mina KK:r. Och sedan när kåthet och attraktion inte en djup känsla: vad gör dessa mindre värda än affektion?


   
SvaraCitera

Hampie:

Jag har rätt djupa känslor för vissa av mina KK:r. Och sedan när kåthet och attraktion inte en djup känsla: vad gör dessa mindre värda än affektion?

Alltså det jag menar är att man kan vara fysiskt attraherad av någon utan att nödvändigtvis *gilla* personen eller vara kär.
Och personligen så tycker jag att just förälskelse är mer speciellt än upphetsning, även om naturligtvis båda delarna är oerhört sköna. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

John:

Alltså det jag menar är att man kan vara fysiskt attraherad av någon utan att nödvändigtvis *gilla* personen eller vara kär.
Och personligen så tycker jag att just förälskelse är mer speciellt än upphetsning, även om naturligtvis båda delarna är oerhört sköna.

Kompissex :D, det bästa av två världar.


   
SvaraCitera

Hampie:

Kompissex :D, det bästa av två världar.

Haha, det där har jag också funderat lite på faktiskt. [cool]
Skulle faktiskt vara otroligt coolt om man hade en tjejkompis som man bara hade sex med lite så där chill när båda kände för det och man ändå kunde vara kompisar.
Fast kanske är lite svårt att inte bli kär under såna omständigheter.

Förstår förresten inte riktigt vad folk menar när de säger att de är rädda för att få känslor för varandra i den här situationen, om det nu händer så kan man väl helt enkelt bli ett par, då? [rolleyes]


   
SvaraCitera

John:

om det nu händer så kan man väl helt enkelt bli ett par

Bara om båda får känslor för varann samtidigt. Det är inte säkert, statistiskt sett så är det fler situationer där enbart den ENE får känslor, och inte båda.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj oj oj oj, menade Kärlek utan förhållande, vad knasig jag är....


   
SvaraCitera