Aviseringar
Rensa alla

Vad kan du enklast få tag på?


Speltidning:

Är 20 år eller äldre (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Alkohol** (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Droger* (Du röstade på detta alternativ)

har kontakter i hooden.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Är 20 år eller äldre (Du röstade på detta alternativ)

Synd att du inte frågade oss över 20 hur det var när vi var yngre. Men att det är lättare att få tag på alkohol är väl ändå ganska självklart? Varför folk svarar droger här förstår jag inte, speciellt inte eftersom ingen har motiverat sig. I övrigt är alkohol en drog.

Speltidning:

E

?

Speltidning:

syra

?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Är 20 år eller äldre (Du röstade på detta alternativ)

Får dock "lättare" tag på knark, för då behöver jag bara gå till en vän som också bor här ute i bushen, men ska jag till systemet måste jag passa tider och åka en mil[cry]

När jag gick på gymnasiet Var cb lättast sen alkohol efter det tram/ stilisar/kodein Sen Toppisar och efter det syra...e och amfetamin fanns ibland..
Vill dock tillägga att jag höll mig borta från Svamp, syra, e och affe körde på de lättare grejjerna:) Nu inget[y]

Djeydjey:

Men att det är lättare att få tag på alkohol är väl ändå ganska självklart?

Nej? När jag gick på gymnasiet var det bara att snacka med någon på skolan...fanns ett antal personer som sålde...Ville man ha alkohol fick man vänta tills efter arbetstid och möta upp och ha sig...

Djeydjey:

Speltidning: E?

Speltidning: syra?

De droger som efter alkohol och cannabis är vanligast bland svenska tonåringar?


   
SvaraCitera

hixaren:

Nej? När jag gick på gymnasiet var det bara att snacka med någon på skolan...fanns ett antal personer som sålde...Ville man ha alkohol fick man vänta tills efter arbetstid och möta upp och ha sig...

Låter märkligt att det inte fanns några personer i skolan som hade smuggelsprit eller hembränt över, eller helt enkelt bara passat på att samla på sig flera lager när langare haft tid. Du syftar ju på mellanhänder. Var har de själva fått tag på det? Att det är svårare även för 20+-åringar att få tag på narkotika än alkohol säger väl definitivt sig självt?

hixaren:

De droger som efter alkohol och cannabis är vanligast bland svenska tonåringar?

Om du inte märkte det, så vet jag inte vet jag inte vad E och syra är [tired] Om någon säger sig ha ätit lasagne, och någon annan frågar vad lasagne är, skulle du då svara att lasagne är en maträtt? [tired]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Är 20 år eller äldre (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Alkohol** (Du röstade på detta alternativ)

behöver sträcka mig 2 meter


   
SvaraCitera

Djeydjey:

Låter märkligt att det inte fanns några personer i skolan som hade smuggelsprit eller hembränt över,

Det fanns säkert de som hade smuggel och sålde, men inte som de hade med sig i skolan (Svårt att knö en ett par flak i skåpet)...Det är ju det som är grejjen att cb, diverse tabletter och grejjer fanns det folk i skolan som hade...bara gå och prata med någon av dem..tog max 5 min. Ville jag ha alkohol tog det mig ett antal timmar...och jag var tvungen att åka iväg till något ställe där det inte fanns några andra människor...

Djeydjey:

Du syftar ju på mellanhänder.

Jo visst var det för det mesta mellanhänder/springpojkar...men för mig och de flesta av mina vänner var det ju fortfarande enklare att gå och prata med dem och köpa en femma än att ringa och ha mig för att möta upp med någon för att köpa sprit...

Det är fortfarande enklare att fixa cb än alkohol, däremot så är det svårare att få tag på några andra illegala droger.

Djeydjey:

Om du inte märkte det, så vet jag inte vet jag inte vad E och syra är Om någon säger sig ha ätit lasagne, och någon annan frågar vad lasagne är, skulle du då svara att lasagne är en maträtt?

Oj, jag fattade inte det, trodde du menade att du blev förvånad att han nämnde dem som vanliga bland tonåringar...

E=ecstacy

Syra=LSD


   
SvaraCitera
leafar

Speltidning:

Är 20 år eller äldre (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

hixaren:

men för mig och de flesta av mina vänner var det ju fortfarande enklare att gå och prata med dem och köpa en femma än att ringa och ha mig för att möta upp med någon för att köpa sprit...

Nu vet jag inte exakt hur pass lätt just de på din skola hade att få tag i cb, men jag skulle ändå kunna tänka mig överlag att det oftare är möjligt att "krångla" för att få tag på alkohol efter skolan än att enkelt kunna ta emot cb i skolan.

hixaren:

Oj, jag fattade inte det, trodde du menade att du blev förvånad att han nämnde dem som vanliga bland tonåringar...

E=ecstacy

Syra=LSD

Haha [crazy] Men det är jag nog också. Det är ju faktiskt betydligt tyngre droger med avsevärt mycket större risker. Jag är även förvånad över att LSD skulle vara lättare att få tag i än vanlig svamp. Men men, det kanske helt enkelt bara inte är så vanligt att folk köper...


   
SvaraCitera

Speltidning:

Alkohol** (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Är 20 år eller äldre (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Alkohol** (Du röstade på detta alternativ)

För att få tag på knark måste man ju alltid åka ut till någon jävla förort typ fittja, alby osv och sen leta reta på någon skummis som man fått en vag utseendebeskrivning av och sen gå in i en mörk gränd typ och sen köpa, eller ringa en kompis man vet knarkar och hoppas att den vill dela med sig.

Alkohol är ju bara att ringa en kompis som är 20 och be denne köpa ut, eller köpa smuggelvodka (en kille som bor typ 100meter från mig säljer smuggel).

Dessutom är alkohol det klart roligaste och bästaste rusningsmedlet [love]


   
SvaraCitera

-20 åringar becknar ju så. Blir nog "droger" [confused]


   
SvaraCitera