Aviseringar
Rensa alla

Vad kan jag göra?


Ämnesstartare

Min mobilskärm sprack och jag lämnade in mobilen på en lagnings-sak. Jag hämtade ut den idag, glad som jag var betalade jag och gick utan att be om kvitto. När jag kom hem kände jag att luckan satt konstigt, så jag tog bort den och ser att dem har haft sönder batteriet, ser ut som att de har bankat på det med en liten hammare, samt böjt det lite grann, sen har de förstört annat på insidan, resultatet är att mobilen är segare, är svårt att ladda den och det känns ju inte så jävla kul att ha betalt för det här. 

Kan jag göra något? Jag bad som sagt inte om kvitto och de tog inte kort...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hm, tveksamt om du inte har kvitto. Men eftersom du hämtade ut den idag så kanske de ändå minns dig och är schyssta, om du går tillbaka? Ju längre du väntar desto mindre trovärdigt blir det, så föreslår att du går tillbaka idag och förklarar läget för dem. Lycka till!


   
SvaraCitera
Exner

Jättetråkigt att det hänt. Börja med att gå tillbaka till butiken och prata med dem. Vänd dig annars till Allmänna Reklamationsnämnden. Berätta också för företaget att du kommer att vända dig till ARN om de inte fixar problemet.

http://www.arn.se/

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt tycker jag det låter konstigt att de kan lämna tillbaka den om de bankat på batteriet och förstört mobilen på insidan. Förvirrad Väldigt skumt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå tillbaka till dom och fråga om det 


   
SvaraCitera

Det är därför man alltid tar kvittot på Allt. Men gå dit idag och prata med dem så borde de lösa sig om inte dom är svin.
Kom ihåg till nästa gång: Kvittoooooo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså vågar inte gå dit själv..ska gå dit imorgon med min brorsa 🙂 han är (väldigt stor) bodybuilder så det borde sätta fart på dem 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
alltså vågar inte gå dit själv..ska gå dit imorgon med min brorsa 🙂 han är (väldigt stor) bodybuilder så det borde sätta fart på dem 🙂

Lol bodybuilders är inte det minsta skrämmande???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joo då 🙂 min bror har vunnit SM flera ggr så han är riktigt stor och dessutom har han snagg..ser lite gangster ut 😉 


   
SvaraCitera