Aviseringar
Rensa alla

Vad kan man kolla hos läkaren? [cute][cute]


Ämnesstartare

Hej! Jag tänkte gå till läkaren för att kolla upp lite allt möjligt. För att vara på den säkra sidan, man vill ju att allt ska stå rätt till. [wink] Så vad kan man kolla? Med t.ex blodprov osv.

Detta hade jag tänkt kolla;
Om jag har några brister, t.ex järn, b12 osv.
Ryggen
Hjärtat (vet inte om jag vågar känns som om att jag har fel på hjärtat, vet att det är inbillning men... jaja...[blush])
Om man är känslig mot någon mat (hur kollar man det?)
Hjärnan? Kan man kolla den? Hur?

Vad mer kan man kolla. Måste skriva upp så jag inte glömmer nrä jag går dit. Och säg inte att jag är en hypokondriker för det gör ingenting jag går gratis så jag kan utnyttja systemet till fullo. [party]

ALLTSÅ, SYFTET MED TRÅDEN, VAD MER KAN MAN KOLLA UPP!? Och vad kan man kolla upp med hjälp av blodprov.


   
Citera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Stnebm. Stnen. Synen.

Jag tycker att jag ser bra så det är kanske onödigt. Vad menar du med STNEN? Sten? Stnebm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

blodprov

Testosteronbrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHA, jag hann....got ya yeah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Testosteronbrist.

Tjejer har väl inge sånt i kroppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad menar du med STNEN? Sten? Stnebm?

Ska ta mig en rejäl stek nu, som frulle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Ska ta mig en rejäl stek nu, som frulle.

Ok ska också äta strax


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tjejer har väl inge sånt i kroppen

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=3351

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tjejer har väl inge sånt i kroppen

Du bör kolla hjärnan ja [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=3351

Tickstart:

Du bör kolla hjärnan ja [blush]

lägg av ok?!?!?!? men man kanske kan kolla hormonerna i kroppen om allt står rätt till. gör man det genom blodprov elle


   
SvaraCitera

Angelize:

Och säg inte att jag är en hypokondriker för det gör ingenting jag går gratis så jag kan utnyttja systemet till fullo. [party]

De kommer inte låta dig kolla allt om du inte har några symptom på något. Hjärnan krävs t.ex. en magnetröntgen för att kolla: det kommer de inte göra bara för att du vill veta att allt står rätt till. Och gratis är det inte, det är skattebetalarna som får stå för notan, pengar som dras från andra som faktiskt behöver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

gör man det genom blodprov elle

Aa. Cool stuff ere.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

De kommer inte låta dig kolla allt om du inte har några symptom på något.

Jodå, inte magnetröntgen kanske, men annat. Är duktig på att övertala. [y]

Hampie:

Och gratis är det inte, det är skattebetalarna som får stå för notan, pengar som dras från andra som faktiskt behöver det.

Jag kunde inte bry mig mindre då jag också betalar skatt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fagerjärn:

Aa. Cool stuff ere.

ok skrivar ner nu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vem säger att jag inte har några symptom förresten? [smile]


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag kunde inte bry mig mindre då jag också betalar skatt.

Vet du vad sjukvård kostar? Det du vad ett blodprov kostar? För närvarande skulle jag gissa på att du betalat bra mindre skatt än vad du kostat sjukvården genom ditt liv. Den är inte till för att du skall gå och 'kolla upp dig bara för att'. Kollar upp sig gör man när det behövs, t.ex. mot könssjukdomar eller streptokocker kanske om någon familjemedlem har det.

Angelize:

Vem säger att jag inte har några symptom förresten? [smile]

Du angav inte det som anledning till att du skulle till doktorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Den är inte till för att du skall gå och 'kolla upp dig bara för att'.

Men det behövs faktiskt, var lite otydlig men jag har lidit av vitaminbrist i hundra år och det kan faktiskt leda till nervskador, depression osv
Resten kommer man väl ändå kolla förr eller senare så jag kan lika gärna passa på nu. [y]


   
SvaraCitera