Aviseringar
Rensa alla

Vad kostade ert körkort?


Ämnesstartare

första vene, kanske 15 eller nåt
andra fick jag pröjsa själv, 30k typ :'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: 175000

Damn girl, hur många lektioner fick du för 175 tusen kr? Blink Dyrt körkort det blev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Tog varje tillfälle när vi åkte på längre bilresor o sånt. Körde 20 mil på autobahn fast vi ej var säkra på att man fick dt heheh... 

Anura:

körde du mkt privat d?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är ert råd för en person som inte har kört tidigare och inte kan köra privat?


   
SvaraCitera
Kudhos

har kört i ett år med farsan och köpt ett tillstånd för samkörning bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt moppekort kostade väl runt 6000 kr har jag för mig allt som allt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag körde lite privat med farsan men mest genom trafikskolan. Vet inte exakt vad det kostade men runt 20000 kr. Jag klarade teorin och körprovet på första försöket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Vad är ert råd för en person som inte har kört tidigare och inte kan köra privat?

Man kan tydligen få arbetsförmedlingen att stå för alla kostnader om man typ har ett jobb som väntar. Så rekommenderar den vägen om du har kontakter och så. 

Annars spara ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Man kan tydligen få arbetsförmedlingen att stå för alla kostnader om man typ har ett jobb som väntar. Så rekommenderar den vägen om du har kontakter och så.

Nä, asså jag har ju råd att betala och sådant. Men vet inte vad som är värt att betala :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns inte vad det kostade sammanlagt.
minns inte heller hur många gånger jag körde på körskola
minns typ hur en kör bil iaf

körde mycket med föräldrarna som också betalade det mesta
klarade det på första provet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör en amsi och säger 64528294 kr

fast nä. har gjort synkoll och har tillstånd. tror jag. sedan har jag ej gjort mer pga pank. eller nja det är väl ej sant men ah. eller jo. eller nja men det krävs ju så himla mkt och jag har ingen att köra med. SÅ NÅGON SOM KAN KÖRA BIL MED MIG (EJ TILL NGN LÄSKIG SKOGSDUNGE FÖR ÄCKLIGHETER) KAN ANMÄLA SIG I RECEPTIONEN, TACK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nä, asså jag har ju råd att betala och sådant. Men vet inte vad som är värt att betala :p

standardkostnaden för b-körkort verkar ligga på 10 000kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nä, asså jag har ju råd att betala och sådant. Men vet inte vad som är värt att betala :p

Leta upp en populär trafikskola och tag en lektion att börja med, bedöm sedan själv hur många du tror att du behöver. Körskolelärare viöö tjäna pengar oftast, så inte sällan tycker de att dunskall ta fler lektioner än nödvändigt osv, ha det i åtanke! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Leta upp en populär trafikskola och tag en lektion att börja med, bedöm sedan själv hur många du tror att du behöver.

Tack!! 🙂 Ska tänka på det! 🙂 Försöka få en känsla. Men kan an verkligen bara beställa en lektion? Är det inte så att det finns i paket enbart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Tack!! 🙂 Ska tänka på det! 🙂 Försöka få en känsla. Men kan an verkligen bara beställa en lektion? Är det inte så att det finns i paket enbart?

Är nog olika på olika skolor. Men ja, på de flesta kan man ta enstaka lektioner. 🙂


   
SvaraCitera