Aviseringar
Rensa alla

Vad kostar en vattenrenare och vart kan jag hitta den?


Ämnesstartare

Anna Skipper säger att jag måste köpa en vattenrenare man sätter på kranen typ ickeklor osv? Vad kostar den och vart kan jag hitta den


   
Citera
Ämnesstartare

Får man göra så i hyreshus? eller jaha, om den bara sitter på kranen så.


   
SvaraCitera
Åtta

Det finns ingen anledning till att ha en vattenrenare på din vattenkran om du inte råkar ha helt fantastiskt dåliga rör. De klormängder som eventuellt tillsätts (på många platser i Sverige tillsätts inget klor alls) är inte skadliga för dig.

Känner du ändå för att skaffa dig en onödig manick för att rena ditt redan rena vatten så kan du köpa en här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

De klormängder som eventuellt tillsätts (på många platser i Sverige tillsätts inget klor alls) är inte skadliga för dig.

Men vatten med klorsmak är inte det minsta gott, så inte helt onödigt


   
SvaraCitera
Åtta

Viljans Triumf:

Men vatten med klorsmak är inte det minsta gott, så inte helt onödigt

Njae. Men på de flesta platser så är det så väldigt lite klor att man inte känner av smaken alls - t.ex. här i Luleå. Men sure, bor man på ett ställe där det av någon anledning är ovanligt höga klornivåer kanske det kan vara värt det för smakens skull.


   
SvaraCitera

Rent bullshit, lyssna inte på Anna Skipper, någonsin. Vattnet i våra kranar är alldeles utmärkt rent och klormängden är nästintill obefintlig. Att köpa någon form av vattenrenare för att ta bort det är bara hårklyveri.

Sluta tro på allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror hellre på Anna Skipper än ett par ungdomare...


   
SvaraCitera