Aviseringar
Rensa alla

Vad läser du/vad planerar du att läsa på universitetet?


Ämnesstartare

Bara för att jag är så himmelskt trött på gymnasiet Dold text: och bara går i 1an. Människorna är åt helvete, undervisningssättet (lära>glömma>lära) är sämst och jag har hittat tillbaka till en dålig studieteknik. Dock är det ju bara tre år, men ändå.

Berätta om hur kul det är att flytta, träffa nya mogna människor och läsa något man är intresserad av.


   
Citera
Ämnesstartare

Flyttade 150 mil med min Volvo 240, ska läsa till civilingenjör på LTU, börjar imorn [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är awesome


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste historia i ett år och skall fortsätta med det. Planen är en doktorsexamen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Planen är en doktorsexamen.

[sad] tedious
have you met Dick btw? [y]


   
SvaraCitera

Jag studerar CGA (Computer Graphics and Animation) på Gotlands högskola och det är riktigt najs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enda skillnaden är ju att folk visar lite mer intresse för att lära sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

[sad] tedious
have you met Dick btw? [y]

Du kan vara tedious.
Nej, men din mamma. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du kan vara tedious.
Nej, men din mamma. [party]

Lol så elak du är! Men doktor, typ 7 år att hålla på att plugga :c segt
Och menade ju dick harrison förstås, han är ju ett måste om man läser historia! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Lol så elak du är! Men doktor, typ 7 år att hålla på att plugga :c segt
Och menade ju dick harrison förstås, han är ju ett måste om man läser historia! [blush]

Chill pill 😉
Jag vet, tror tom det är åtta =(=(
Undrade faktiskt över vad du menade med det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag vet, tror tom det är åtta =(=(

Liksom jag har precis kommit hit, 5 år känns rätt jävla länge :c Men å andra sidan kommer man ju leva 8 år till vare sej man vill eller ej, så då kan man ju lika gärna bli doktor. Eller professor [crazy] Tror jag nöjer mej dock.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Liksom jag har precis kommit hit, 5 år känns rätt jävla länge :c Men å andra sidan kommer man ju leva 8 år till vare sej man vill eller ej, så då kan man ju lika gärna bli doktor. Eller professor [crazy] Tror jag nöjer mej dock.[blush]

Nu förstår jag inte, wat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste filosofi. Tycker att alla borde läsa filosofi under sin första termin.

Men inte mer än så. Akademisk filosofi suger så sjukt hårt.

Men nu på tisdag så börjar jag plugga Antropologi, läran om människan och hur människor förhåller sig till varandra! [party][party]


   
SvaraCitera

Flytta i sig är väl inte så speciellt roligt. Det kanske var en dröm när man var liten, inget speciellt numera.

Däremot så är det roligt att alla är så mogna som du säger. Det är verkligen skillnad gentemot när jag till exempel var yngre och gick i skolan. När jag var ung så fick jag sämre självförtroende gradvis på grund av allas spydighet, omogenhet, oacceptans och dylikt. Hade önskat att jag var i en sådan här sits då. Numera är man förstörd av det förflutna och är inte lika social som då. För nu blir man av de flesta individer accepterad och det går att hålla vettiga konversationer med alla.

FreeWay89:

Jag studerar CGA (Computer Graphics and Animation) på Gotlands högskola och det är riktigt najs.

Jag tänkte faktiskt söka dit ett tag. Vad pysslar ni med nu?

soimpolite:

och läsa något man är intresserad av.

Fast man läser något man är intresserad av så går skolan ofta ut på att vara tråkig iallafall. Är man intresserad av exempelvis näringslära så antar jag att man fortfarande måste plöja igenom diverse tunga kurser och tung litteratur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börjar på civ.ek. imorgon, kommer vara jätteläskigt[blush] och så kommer jag ha massa tider att passa typ varje dag[cry]


   
SvaraCitera